در راستای استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد، یادواره ۱۴ شهید جهادگر شهرستان‌های گچساران و باشت با عنوان سنگرسازان بی سنگر با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در دوگنبدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۱۲۰۹
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گچساران، فرمانده تیپ ۴۸ سپاه فتح استان در این مراسم گفت: مدتی کمی بعد از انقلاب اسلامی ۳۶ کشور علیه جمهوری اسلامی هم پیمان شدند و جنگ هشت‌ساله را رقم زدند.
سردار حسن حکمتیان افزود: این جنگ تحمیلی در شرایطی که انقلاب نوپا بود و گروهک‌های تروریستی و منافقین به‌طور مداوم در داخل کشورمان فتنه می‌کردند رخ داد.
وی اضافه کرد: در زمان جنگ تحمیلی در حوزه اقتصادی نیز استراتژی مناسبی نداشتیم و در روز‌های اول جنگ ۱۹۲ جنگنده دشمن بعثی با حمایت کامل غرب و شرق مناطق حساس ایران اسلامی را بمباران کردند.
حکمتیان ادامه داد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس ایستادگی و جان‌فشانی‌ها کردند و از همه دارایی خود گذشتند.
فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: جهادگران بی سنگر نیز پشتیبانی جنگ را در عرصه‌های مختلف بر عهده داشتند درحالی‌که خودشان در تیررس مستقیم دشمن بودند با ساخت پل و زدن خاک‌ریز اقدامات ارزشمندی در عملیات‌ها انجام دادند.
وی در ادامه بابیان اینکه حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها در اربیل عراق قدم اول از انتقام سخت بود گفت: دشمنان پاسخ سختی دریافت کردند و حساب کار دستشان آمد که اگر بازهم غلطی از آن‌ها سر بزند، پاسخی به‌مراتب سخت‌تر و قوی‌تری دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد جهاد کشاورزی را زاییده مکتب انقلاب دانست و گفت: جهاد یک اداره و سازمان نیست بلکه یک فرهنگ است و نشو و نمای جریان انقلاب را می توان در آن بررسی و مشاهده نمود.

سید علی معتمدی پور در یادواره شهدای جهادگر شهرستانهای گچساران و باشت گفت: از ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ که فرمان تشکیل جهاد سازندگی توسط معمار بزرگ انقلاب صادر شد تاکنون که ۴۰ سال از آن زمان گذشته است، اگر جایی بخواهد کار خارق العاده و بزرگی انجام شود، وجود یک فرهنگ جهادی برای انجام آن لازم و ضروری است.

وی ضمن یادآوری این موضوع که اگر امروز فرصتی برای مسئولین فراهم شده تا در راه خدمت به مردم گام بردارند به دلیل خونهای ریخته شده جهادگران شهید است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز بزرگترین افتخار مجموعه سازمان جهاد کشاورزی این است که به شریف ترین قشر جامعه که در عرصه تولید عمل می نمایند، خدمت می کند.

معتمدی پور گفت از ابتدای انقلاب تاکنون چنین یادواره هایی در استان برگزار نشده بود و امروز خدا را شاکریم که بعد از برگزاری یادواره شهدای جهادگر شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در آبان ماه و در مرکز استان، هم اکنون شاهد برگزاری این یادواره برای شهدای شهرستانهای گچساران و باشت هستیم تا بخشی از ادای دین خود نسبت به رشادتهای آنان را انجام داده باشیم.

وی همچنین از برگزاری یادواره شهدای شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در آینده ای نزدیک خبر داد. معتمدی پور فلسفه وجودی جهاد را مدیون ایثارگری و رشادتهای جهادگران دانست و گفت: ایجاد جاده و تامین آب آشامیدنی در روستاهای دور افتاده و محروم و همچنین پشتیبانی نیروهای جنگی توسط نیروهای جهادی انجام گرفت و در خط مقدم هم خود سنگرساز بی سنگر بودند.

معتمدی پور در ادامه به بخشی از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای ادای دین نسبت به خانواده های شهدا و ایثارگران اشاره نمود و با بیان این موضوع که در سال ۶۴ با تشکیل گردان رزمی مهندسی جنگ برای اولین بار ساماندهی بخش های مختلف جبهه و جنگ از کهگیلویه و بویراحمد شروع شد، گفت: مستندات بسیار کمی از مجاهدتهای جهادگران در استان وجود داشت و به همت سازمان جهاد کشاورزی استان در دولت سیزدهم کتاب چهار جلدی از این مستندات تدوین شد و همچنین خاطرات شفاهی فرماندهان جبهه و جنگ به صورت مکتوب درآمد.

وی تصریح کرد: مطالبات ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی استان طی ۲۰ سال پرداخت نشده بود و یکی از اولین اقدامات انجام شده این سازمان در دولت سیزدهم پرداخت مطالبات معوقه آنان بود.

معتمدی پور تبدیل وضعیت ۷۹ نفر از فرزندان شهیدان و ایثارگران از شرکتی به رسمی و همچنین سرکشی و دیدار با خانواده های تمام شهدای استان را بخش دیگری از اقدامات انجام شده به منظور رفع مشکلات این قشر عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان با تاکید بر این موضوع که خانواده شهدا و ایثارگران افتخار مجموعه جهاد کشاورزی هستند، اظهار داشت: به منظور ارج نهادن به این مکتب مهم لازم است در راه استیلای این فرهنگ و برگزاری چنین مراسمی در همه شهرستانهای استان اهتمام ویژه ای ورزیده شود.

ذر پایان این مراسم  از خانواده شهدای جهادگر شهرستان های گچساران و باشت تجلیل شد.

برگزاری مراسم یاد و خاطره شهدای جهادگر گچساران و باشتبرگزاری مراسم یاد و خاطره شهدای جهادگر گچساران و باشتبرگزاری مراسم یاد و خاطره شهدای جهادگر گچساران و باشتبرگزاری مراسم یاد و خاطره شهدای جهادگر گچساران و باشتبرگزاری مراسم یاد و خاطره شهدای جهادگر گچساران و باشت

 

 

ارسال نظرات