رییس ستاد بزرگداشت شهدای ادوات خراسان گفت: انتقال پیام شهدا برای اشاعه فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت در جامعه یک ضرورت است که این اقدام راهبرد ستاد شهدای ادوات است.
کد خبر: ۹۵۷۱۲۷۹
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار اکبر نجاتی روز پنجشنبه در سومین همایش ایثارگران ادوات در مشهد افزود: بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید یاد شهدا زنده بماند و پیام شهدا شنیده شود تا فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم تا با ۱۵ هزار پیشکسوت ادوات یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس ارتباط برقرار و خاطرات آنها را احصا کنیم تا در قالب کتاب، ثبت و ضبط شود.

رییس ستاد بزرگداشت شهدای ادوات خراسان با تاکید بر این که امروز اگر ایران توانسته استقلال خود را در همه زمینه‌ها حفظ کند به برکت دفاع مقدس است عنوان کرد: باید این مستندها به نسل امروز و فردا معرفی شود چراکه ملت ایران اسلامی توانست در مقابل زیاده‌خواهی استکبار بایستد و از این آزمون سربلند بیرون بیاید و انقلاب اسلامی را به جهان صادر کند.

نجاتی افزود: بر همین اساس، برنامه‌هایی در ستاد بزرگداشت شهدای ادوات خراسان در دست اقدام است که از آن جمله می‌توان به فراخوان رزمندگان ادوات خراسان در هشت سال دفاع مقدس با عنوان «مردان آتش»، انتشار زندگینامه ۱۲ شهید محوری ادوات در کربلای پنج و برگزاری نخستین همایش رزمندگان ادوات با عنوان «گردان صف» در ۲۸ دی‌ماه اشاره کرد.

وی در ادامه به بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه زنده نگهداشتن یاد و نام شهدای ادوات اشاره و اضافه کرد: در این خصوص ۱۰ عنوان کتاب ویژه رده سنی کودک و نوجوان رونمایی شده و حدود ۱۰ عنوان کتاب تالیف و به چاپ رسیده است و ۱۰ عنوان دیگر نیز که به موضوع ادوات و شهدای آن می‌پردازد در دست تالیف است که سال آینده وارد باز کتاب می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها