خبرهای داغ:
دبیر ستاد انتخابات و مدیرکل سیاسی، اجتماعی و تقسیمات کشوری آذربایجان شرقی:

حق مردم است در سرنوشت خود نقش ایفا کنند

تبریز- دبیر ستاد انتخابات و مدیرکل سیاسی، اجتماعی و تقسیمات کشوری آذربایجان شرقی اظهارداشت: حق مردم است در سرنوشت خود نقش خود ایفا کنند.
کد خبر: ۹۵۷۱۳۳۴
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسن حقیقیان در نشست هم اندیشی با جمعی از مدیران رسانه استان، افزود: انتخابات مجلس موضوعی ریشه دار است و همیشه مردم با حضور خود در مشارکت و انتخاب خود در مهم ترین مساله نظام ایفای نقش کرده اند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم بنا به تاکید رهبر انقلاب که آن را هم حق و هم تکلیف می دانند، بیان کرد: نگاه ما باید برای این مشارکت و انتخابات نگاه تحولی باشد و این با آسیب شناسی و نیازسنجی توسط رسانه ها محقق می شود.

حقیقیان ادامه داد: اگر همه مجالس را در ادوار گذشته را آسیب شناسی کنیم متوجه می شویم که هنوز با بایدها و نماینده تراز انقلاب در راستای نظام سازی و تشکیل دولت اسلامی فاصله داریم که رسانه ها باید شاخص های نماینده تراز انقلاب و اصلح را تبیین و نقش نمایندگان را در کارآمدی نظام تشریح کنند.

وی انتحابات مجلس شورای اسلامی را مهم ترین مرحله در راستای دولت اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی مد نظر رهبر انقلاب عنوان و اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی، نظام سازی و تشکیل دولت اسلامی لازمه ادامه مسیر انقلاب برای ایجاد تمدن نوین است.

حقیقیان در بخش دیگر سخنان خود کد ملی افراد را معیار شرکت در انتخابات اعلام و اضافه کرد: شرکت کنندگان می توانند با ارئه شناسنامه، کارت ملی، پایان خدمت، گذرنامه و گواهینامه در انتخابات شرکت کنند و ملاککد ملی افراد با کارت شناسایی اعلام شده است.

وی تعداد شعبات اخذ رای در آذربایجان شرقی را نیز سه هزار و ۲۲۳ شعبه در استان اعلام کرد و افزود: از این تعداد دوهزار و ۴۸۷ شعبه ثابت و ۷۳۶ شعبه سیار هستند که تعداد شعبات دوره قبل سه هزار و ۵۱ شعبه بود که در این دوره افزایش یافته است.

حقیقیان همچنین اضافه کرد: افراد حایز رای در آذربایجان شرقی سه میلیون و سه هزار و دو نفراست که از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۴۹۹ نفر رای اولی هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار