مدیرکل خانه ایثارگران استان تهران:

وعده الهی و انتقام سخت در حال محقق شدن است/ آمریکا و اسرائیل شکست را بپذیرند

مدیرکل خانه ایثارگران استان تهران با اشاره به آیات قرآن کریم و روایت درخصوص شهادت، اظهار داشت: شهادت کشته شدن در راه خداست و شهید مرگ خود را آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن ((فی سبیل الله))انتخاب می کند.
کد خبر: ۹۵۷۱۳۸۹
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵

اکبر حیدریان بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 17 هزار نفر از اقشار مختلف ملت ایران به دست منافقان و دشمنان  ، ترور شده و به شهادت رسیده اند؛ همچنین بیش از 200 هزار نفر در دوران دفاع مقدس در راه عزت و سربلندی و حفظ تمامیت ارضی کشور به شهادت رسیدند.  اما ملت بزرگ ایران دست از آرمان های خود بر نداشتند و در ادامه   راه انبیاء و اولیاء الهی در نبرد با دشمنان اهل بیت و مردم کشورهای مسلمان همسایه شهدای مدافع حرم در این مسیر الهی گام برداشتند .

وی ادامه داد: ایثار و شهادت از جمله مفاهیم والایی هستند که ویژۀ قیام ها و انقلاب های مکتبی و الهی است. در قرآن مجید، حدود ده آیه به صورت صریح درباره کسانی که در راه خدا کشته (شهید) می شوند وجود دارد؛   

 امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز با تاسی از مکتب انسان ساز اسلام، شهادت را اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت دانست و فرمود:  یکی از تفاوت های مکتب اسلام،   با مکتب های انحرافی و الحادی، این است که مردان این مکتب، شهادت را برای خودشان فوز عظیم می‏دانند و شهادت در راه خداوند زندگی افتخارآمیز ابدی و چراغ هدایت برای ملتهاست.

 شهادت فخر اوليا بوده است و فخر ما هست .   ملتي كه آرزوی شهادت  دارد پيروز است.  يك ملتي كه زن و مردش براي جان فشاني حاضرند، و طلب شهادت مي كنند، هيچ قدرتي با آن نمي تواند مقابله كند    ملتي كه شهادت براي او سعادت است پيروز است  ، اين ملت ديگر از مستکبران خوف ندارد.

 

 مقام معظم رهبری نیز  شهادت، را بالاترین پاداش و مزد جهاد فى‏سبیل‏ دانسته و می فرمایند:  شهادت، مرگ انسانهاى زیرک  و نشانه‏ى استوارى است.

حیدریان در ادامه بیان کرد:  دشمنان ما هنوز مفهوم شهادت را درک نکرده اند، خاطرنشان کرد: ملت یمن نیز هشت سال زیر شدید ترین بمباران های عربستان با حمایت آمریکا مقاومت کرد تا به پیروزی رسید؛ کشور سوریه و عراق نیز بیش از 9 سال با داعش به عنوان فرزند خوانده آمریکا مبارزه کردند اما آنچه باعث پیروزی بر این دشمنان خوناشام شده است، اعتقادات الهی و اسلامی بوده است. دشمنان تصور می کنند که با کشتار و جنگ و خونریزی، ما از آرمان ها و اهداف بلند خود دست بر می داریم. این در حالی است که حضرت امام خمینی(س) بعد از شهادت شهید مطهری فرمودند: ‏‏بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود‏.

  مدیرکل خانه ایثارگران استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه در  شرایط حساس کنونی در منطقه غرب آسیا، رژِم صهیونیستی با حمایت آمریکا دست به اقدامات جنایتکارانه ای بر علیه ملت مظلوم فلسطین  زده و همه قوانین بین المللی را زیرپا گذاشته است و حتی به قطعنامه های سازمان ملل در توقف کشتار زنان و کودکان در غزه هم توجهی نمی کند،اظهار داشت: سران آمریکا، اروپا و اسرائیل چشمان خود را بر   بیداری افکار عمومی و خیزش انقلابی مردم کشورهای مختلف جهان حتی در خود آمریکا و اروپا بسته اند و  از ادامه  نسل کشی و اقدامات ماجراجویانه در منطقه اسیا بر نمی دارند و برای انحراف افکار عمومی کشورهای خود و سایر نقاط جهان اقداماتی در سایر کشورها از جمله تجاوز موشکی و هوایی به کشور یمن و نیز کشتار زائران حاج قاسم و تحریک گروه های معاند و تروریست در مرز های ایران و پاکستان انجام می دهند که هیچ ارزش نظامی و استراتژیک ندارد و بزودی باید شکست بزرگ را بپذیرند و هماهنگونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بعد از شهادت سردار شهید سلیمانی، فرمودند: تشییع میلیونی شهید سلیمانی، اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود اما سیلی سخت‌تر «غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج آمریکا از منطقه» است، البته آمران و قاتلان سردار سلیمانی نیز باید انتقام پس بدهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد، قطعی است.     

حیدریان افزود: جامعه ایثارگران کشور همیشه و در همه مقاطع در راه اعتلای اهداف و آرمان های اسلامی و انسانی ، آماده جانفشانی و خدمتگزاری است، و در شرایط حساس کنونی از اقدامات سریع و ضربات مهلک، قاطع و سخت سپاهیان دلیر کشورمان بر هیمنه آمریکا به عنوان اولین قدرت نظامی جهان و اسرائیل به عنوان چهارمین ارتش به ظاهر قدرتمند جهان، از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت می کنیم و از اقدامات شجاعانه و هوشمندانه دلیرمردان سپاه قدردانی می کنیم.  

 

 

 

ارسال نظرات