خبرهای داغ:
در قالب تور رسانه ای راویان پیشرفت صورت گرفت

هفته هوای پاک و افتتاح واحدهای زیست محیطی در بناب

تبریز- همزمان با هفته هوای پاک، تور رسانه ای راویان پیشرفت محیط زیست آذربایجان شرقی به منظور افتتاح واحدهای زیست محیطی در شهرستان بناب برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۱۴۳۶
|
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نخستین طرحی که با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل حفاطت محیط زیست استان و جمعی از مسئولان شهرستان بناب افتتاح و به بهره برداری رسید تصفیه خانه فاضلاب صنعتی شرکت آذرتاک بناب بود.

 مشاور فنی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی شرکت آذرتاک بناب در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت این تصفیه خانه گفت: ظرفیت روزانه تصفیه خانه فاضلاب صنعتی شرکت آذرتاک بناب ۲۰۰ مترمکعب است.

موتابی، افزود: این تصفیه خانه آلودگی های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی پساب های صنعتی شرکت آذرتاک بناب را تصفیه کرده و خروجی آن به مصرف کشاورزی و صنعتی می رسد‌.

وی ادامه داد: وقتی پساب ها تصفیه می شوند ۷۰ درصد آلودگی آن کاهش پیدا کرده و زمانی که به استانداردهای لازم رسید دوباره وارد چرخه مصرف می شود. این تصفیه خانه ویژه تصفیه پساب های صنعتی شرکت آذرتاک بناب بوده و پساب های تولیدی آن ناشی از کشمش و مواد خوراکی است.

موتابی سرمایه گذاری این طرح را پنج میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: کار اجرایی این طرح از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است.

هفته هوای پاک و افتتاح واحدهای زیست محیطی در بناب

افتتاح طرح زیست محیطی «سیستم دداستینگ مجموعه فولاد صنعت بناب»

 مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب در آیین افتتاح این سیستم گفت: امروز سه خط تولید مورد بهره برداری قرار گرفت که جزو دستاوردهای بومی سازی شده توسط متخصصان داخلی مجتمع فولاد صنعت بناب است و جای خوشحالی و افتخار است که خودمان می توانیم برای رفع آلودگی های زیست محیطی اقدام کنیم.

اسرافیل احمدیه افزود: مجتمع فولاد صنعت بناب از چهار شرکت تشکیل شده بود که در سال ۱۳۸۰ مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری کسب کردند و این چهار شرکت در سال ۱۴۰۰ با همدیگر تجمیع شدند.

چهار میلیون تن ظرفیت تولید مجتمع فولاد صنعت بناب

مدیر عامل مجتمع فولاد صنعت بناب با اشاره به تولید سالانه مجتمع فولاد ادامه داد: ظرفیت کاری این مجتمع چهارمیلیون تن ذوب و نورد با هم است البته ما هنوز به این ظرفیت کاری نرسیده ایم و هزینه سرمایه گذاری مجتمع فولاد الان یک میلیارد دلار است و در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ نفر در آن مشغول به کار و فعالیت هستند.

هفته هوای پاک و افتتاح واحدهای زیست محیطی در بناب

پس از افتتاح دو طرح زیست محیطی نشست خبری با حضور خبرنگاران و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

 معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران آلودگی هوا را یکی از مهم ترین چالش های محیط زیستی نام برد و گفت: آلودگی هوا به طور مستقیم سلامت شهروندان را تهدید می کند. در این راستا کاهش آلودگی های زیست محیطی از مهم ترین برنامه هایی است که دولت آن را به صورت جدی دنبال می کند.

جبارعلی ذاکری افزود: دولت در جهت رفع آلودگی کارخانه های صنعتی با سرمایه گذاری در کارخانه هایی مثل فولاد بناب، چند مورد از کوره‌های این کارخانه دداستینگ (غبار گیری) شد تا آلودگی هوا به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

وی راه اندازی سیستم دداستینگ مجتمع فولاد صنعت بناب را از طرح های مهم و موفق زیست محیطی کشور و استان نام برد و گفت: در سال جاری برای این سیستم ۵۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

ذاکری ادامه داد: سیستم دداستینگ از نوع داگ هاوس بوده و با داشتن سیستم غبارگیر کیسه‌ای برای کاهش ذرات خروجی به کمتر از ۱۰ میلی گرم بر متر مکعب طراحی شده است.

خودروهای فرسوده عامل ۸۰ درصد آلودگی تبریز

  مدیر کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی در ادامه نشست خبری با اشاره به برنامه های اجرا شده در هفته هوای پاک گفت: محیط زیست همواره به دنبال کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی است.

شهنام اشتری ۸۰ درصد منابع آلاینده تبریز را منابع سیار یعنی خودروهای فرسوده و ترافیک شهری اعلام کرد و گفت: با حذف خودروهای فرسوده می توان کیفیت هوا را افزایش داد.

وی در مورد مازوت سوزی در نیروگاه حرارتی سهند بناب، گفت: محیط زیست همواره مخالف استفاده از مازوت به عنوان سوخت نیروگاه بوده اما نمی‌توانیم شاهد تعطیل شدن این منبع برق در استان باشیم چرا این واحد شخصی نیست و عام المنفعه است.

اشتری افزود: از طریق دستگاه‌های مختلف به دنبال کاهش آلایندگی‌های نیروگاه حرارتی سهند بناب و افزایش استفاده از گاز به عنوان سوخت اول این نیروگاه در طول سال هستیم.

 فرماندار بناب نیز در این نشست به پروژه های انجام شده طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان  طرح های عمرانی، صنعتی و کارگاهی با مشارکت بخش دولتی و خصوصی در شهرستان بناب انجام شده است.

رضا لعلی مهم ترین هدف دولت سیزدهم را اتمام طرح های نیمه تمام عنوان و بیان کرد: بیش از ۲۸ طرح درمانی و چندین طرح ورزشی و خدماتی در این شهرستان در حال تکمیل و بهره‌برداری هستند و یکی از مهم ترین طرح های نیمه تمام فاز دوم نیروگاه حرارتی سهند بناب است که با اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها