خبرهای داغ:

امرالله پورهاشم اولین فرمانده شهید پاسگاه مرزی

امرالله پورهاشم اولین فرمانده شهید پاسگاه مرزی در ۸ سال دفاع مقدس است که در روز‌های آغازین جنگ به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۵۷۱۶۴۳
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، شهید امرالله پورهاشم در ۱۷ مردادماه ۱۳۳۸ در سیدان شهرستان مرودشت استان فارس دیده به جهان گشود و پدر ارتشی بود.

وی ۶ ساله بود که راهی مدرسه بوعلی شد و زمانیکه سال سوم راهنمایی مشغول به تحصیل بود، پدرش دچار بیماری شد و صبح‌ها به مدرسه می‌رفت و عصر‌ها در نانوایی مشغول کار بود تا کمک خرج خانواده باشد.

شهید پورهاشم فردی بی ریا و مهربان بود و کلاس یازدهم بود که پدر را از دست داد و تصمیم گرفت که به ارتش بپوندد و جای خالی پدر را پر کند، همان زمان در نیروی پایداری شیراز استخدام شد و بعد از تقسیم شدن، وی را به شمال (شیرگاه) فرستادند و یکسال در آن جا مشغول آموزش بود.


بعد از یکسال وی را به خرمشهر فرستادند و در آنجا با چندین تن از دوستانش در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کردند و به مدت ۲ سال در پاسگاه امام حسین (ع) خدمت کرد.

۷ ماه قبل از شهادت دختری از اقوام را نامزد و بعد از مدتی او را عقد کرد، اما به دلایلی ازدواج آن‌ها به تعویق افتاد تا اینکه ۲۰ تیر سال ۱۳۵۹ به مرخصی آمد تا وسائل مورد نیاز برای عروسی را تدارک ببیند.

پس از چندی جنگ تحمیلی آغاز شد و وی در پاسگاه امام حسین (ع) به مدت ۸ روز با دشمن بعثی می‌جنگید که اولین ناوچه عراقی‌ها را هم زد و سرانجام ۲۹ شهریور ماه ۱۳۵۹ در ساعت ۱۲ ظهر با اصابت رگبار گلوله بعثیون به شهادت رسید

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار