خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

پیش‌بینی شرکت ۸ هزار دانش‌آموز خوزستانی در مراسم اعتکاف

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از پیش‌بینی شرکت ۸ هزار دانش‌آموز خوزستانی در مراسم اعتکاف در سراسر استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۱۷۰۱
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان مسعود حمیدی‌نژاد امروز (۳۰ دی‌ماه) در جمع مدیران مدارس دخترانه مجری طرح اعتکاف دانش‌آموزی در آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف فرصتی برای دانش‌آموزان گام دومی است تا با معارف اهل بیت عصمت و طهارت آشنا شوند و در فضایی معنوی و اعتقادی و به دور از فضای مادی و در آغوش پروردگار به عبادت مشغول شوند.

وی با بیان اینکه تقویت مبانی اعتقادی دانش‌آموزان تنها یکی از کارکردهای فراوان برگزاری مراسم اعتکاف دانش‌آموزی است، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بین دانش‌آموزان دختر نیز یکی از مهمترین کارکردهای برگزاری مراسم اعتکاف دانش‌آموزان است زیرا دانش‌آموزان با قرارگیری در این فضای معنوی اعتقادی و شرکت در این مراسم می‌توانند با فرهنگ علوی و الگوی زندگی فاطمی که بر مبنای عبادت و بندگی پروردگار و معنویت الهی است بیشتر آشنا شوند و به اخلاق علوی متصف شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به برنامه دشمنان انقلاب برای مبارزه با اصل حجاب و عفاف، توضیح داد: بعد از پیروزی انقلاب و شکل‌گیری انقلاب اسلامی و گسترش ارزش‌های انقلاب در دنیا و به خصوص در سال‌های اخیر که تفکرات شیعی طرفدار پیدا کرده است و همچنین گسترش نام مبارک حضرت امام خمینی(ره)، جریان مسیحیت به شدت نگران می‌شود. در این راستا پاپ با ۷ هزار نفر از کشیش‌ها و کاردینال‌ها دیدار می‌کند و از آن‌ها برای مهار و توقف جریان انقلاب طرح و ایده می‌خواهد. راه حل این گروه این بود که اگر آن‌ها بتوانند دختران و زنان شیعه و ایران را از حجاب و عفاف جدا کنند در این مهم به توفیق خواهند رسید.

وی ادامه داد: بر این اساس است که بحث عفاف و حجاب به شدت مورد توجه است. دختران و آینده‌سازان ما و مادران آینده، تربیت‌کننده نسلی هستند که می‌خواهد تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری کند. بی شک مراسم اعتکاف فرصتی برای نهادینه شدن معارف اهل بیت و به ویژه حجاب بین دانش‌آموزان دختر است. در خصوص اعتکاف دانش‌آموزی باید فرصتی فراهم بیاوریم تا دانش‌آموزان و به خصوص دختران ما در آغوش پروردگار قرار بگیرند.

وی در پایان با اشاره به پیش‌بینی مشارکت ۸ هزار دانش‌آموز خوزستانی در مراسم معنوی اعتکاف در سراسر استان خوزستان خاطرنشان کرد: ترغیب دانش‌آموزان برای شرکت در این مراسم معنوی در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان خوزستان قرار داشته است و بر این اساس و در هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام‌شده، دانش‌آموزان به مساجد محل زندگی خود خواهند رفت و در این مراسم باشکوه معنوی شرکت خواهند کرد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار