کارشناس مسائل اقتصادی؛

آمارهای اقتصادی با نیازهای جامعه باید هم‌خوانی داشته باشد

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: آمارهای اقتصادی با نیازهای جامعه باید هم‌خوانی داشته باشد واین مورد در ایلام هم متاسفانه مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۱۷۱۷
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی فریادی گفت: در شرایط امروز جامعه نیاز داریم تا آمارهای با نیازهای جامعه هم‌خوانی داشته باشد.

 

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: از طرفی دیگر می‌بینیم که گاهی مدیری از آمارهای بالا خبر می‌دهد؛ اما در واقعیت جامعه چیز دیگری را حکایت می‌دهد و این نتیجه آمارهایی است که با واقعیت‌های جامعه تفاوت دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که باید آمارهای اقتصادی و به‌خصوص اشتغال را طوری تنظیم کنیم که با واقعیت‌های جامعه هم‌خوانی داشته باشد تا تأثیر آن در سطح جامعه مشاهده شود.

 

 فریادی در ادامه گفت: برخی کارها تأثیر آن در درازمدت مشاهده می‌شود؛ اما برخی آمارها مانند اشتغال تأثیر آن در زندگی مردم مشاهده می‌شود و به همین دلیل مردم باید تأثیر آمار خوب را ببینند به‌عنوان‌مثال وقتی می‌گوییم کشفیات مواد مخدر افزایش‌یافته یعنی مواد مخدر در جامعه کاهش‌یافته مردم می‌بینند که توزیع مواد مخدر کاهش می‌یابد؛ بنابراین گاهی مردم باید تأثیر یک کار خوب را لمس کنند.

 

 وی بیان داشت: امروز در ایلام هم شاهد وضعیتی هستیم که آمارها خوب است؛ اما سطح جامعه خبرهای دیگری است، اخبار می‌گویند جاده ایلام - مهران در حال احداث است اما مردم می‌بینند که تغییری حاصل نشده است.

 

 کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: نیاز هست تا آمارها و نحوه گرفتن آمارها بازنگری شود و مدیران به شرایط واقعی مردم نزدیک‌تر شوند چنانچه مشاهده می‌شود اقساط وام مسکن به بالای 10 میلیون می‌رسد؛ اما عده‌ای کمی از مردم توان پرداخت آن را دارند به همین دلیل این وام برای قشر متوسط و ضعیف جامعه کارایی ندارد و باید در شرایط تأمین مسکن جوانان بازنگری کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار