امام جمعه اصلاندوز:

«مردم» از ارکان اساسی حکومت هستند

امام جمعه اصلاندوز به تکالیف مردم در برقراری حکومت اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور حماسی مردم در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی بویژه انتخابات و مشارکت حداکثری در تصمیم سازی‌های آینده کشور از جمله تکالیف مردم در برقراری حکومت اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۷۱۸۲۴
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

«مردم» از ارکان اساسی حکومت هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی بسیج، به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره راهبردی، اساسی و گره‌گشای مشائل کشور است.

وی با بیان اینکه از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم «عماد دین» هستند گفت: طبق احادیث حضرت علی (ع)، همانگونه که نماز عمود دین است، مردم عماد دین هستند.

 امام جمعه جعفرآباد به اضلاع جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: دین، رهبر و مردم سه ضلع مهم و اصلی جامعه اسلامی هستند که در این میان مردم به عنوان یکی از اضلاع مهم جامعه پایه و عمود نظام هستند.

وی با بیان اینکه مردم دارای کرامت و قدرت‌آفرین هستند گفت: مقبولیت نظام اسلامی نیز در گرو پذیرش نظام از سوی مردم است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفرزاده در ادامه سخنان خود به بصیرت مردم اشاره کرد و گفت: امروز مردم با بصیرت‌افزایی و تبعیت از ولایت‌فقیه  توانستند از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون از تمام بلایا و فتنه‌های دشمنان به سلامت عبور کرده و با اقتدار در جهان معاصر پیش بروند.

وی به کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون علی‌رغم تمام فشارها، تهدیدات و تحریم‌ها فرزندان ملت ایران با جانفشانی و تلاش با عمل به تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از پیچ‌های تاریخی به سلامت عبور کرده و امروز در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی در حال حرکت هستند.

امام جمعه اصلاندوز در ادامه سخنان خود به نقش اندیشمندان و متفکران در تحقق تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در نظام و جامعه اسلامی، نقش و جایگاه مردم در حاکمیت تعیین کننده است.

وی به تکالیف مردم در برقراری حکومت عدالت محور اشاره کرد و گفت: حضور حماسی مردم در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی بویژه انتخابات و مشارکت حداکثری در تصمیم سازی‌های آینده کشور از جمله تکالیف مردم در برقراری حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفرزاده انتخاب و نظارت بر اعمال مسئولان نظام اسلامی را از مهمترین تکالیف مردم عنوان کرد و گفت: این حضور باید با بصیرت کامل هموارد شود تا نتایج حاصل نیز جامعه را به سمت مدینه فاضله رهنمون کند.

وی از مردم خواست با حضور حداکثری خود پای صندوق‌های رأی ضمن صیانت از خون شهدا با انتخابی آگاهانه با فرستادن نمایندگانی شایسته به مجلس شورای اسلامی زمینه‌های تحقق حکومت اسلامی را در کشور فراهم کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار