زنجان-رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در برخی شهرستان ها با کمبود کارشناس رسمی  مواجه هستیم بیان کرد: برای رفع این کمبود خواستار اتخاذ تدابیر لازم هستیم تا در فرایند اجرای عدالت در حوزه های قضایی با مشکل مواجه نشویم.
کد خبر: ۹۵۷۱۸۹۵
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹

کمبود کارشناس رسمی دادگستری در برخی شهرستان های زنجان وجود دارد

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛حجت الاسلام علی فرجی برحق در مراسم تحلیف ۸۶ نفر از کارآموزان کارشناسی رسمی دادگستری استان زنجان با بیان اینکه حوزه کاری قضا و قضاوت،اجرای عدالت و احقاق حق است اظهار کرد: لازمه  صدور حکم متقن و قانع کننده در برخی موضوعات منوط به نظریه های دقیق کارشناسی است که توجه به اهمیت و اثر گذاری نظریه کارشناسان در این راستا واضح است.

 

وی با اشاره به اینکه نظریه های کارشناسی بایستی دقیق و شفاف و به موقع باشد افزود: پاسخ به موقع نظریه های کارشناسی، ضمن تسریع در رسیدگی به پرونده ها مانع اطاله دادرسی خواهد شد،بنابراین انتظار دستگاه قضا از کارشناسان تلاش برای اظهار نظرها بر مبنای اساس و تبیین خوب موضوع کارشناسی است.

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان،با اشاره به اینکه عدم دقت در ارائه نظریه های کارشناسی منجر به ارجاع موضوع کارشناسی به هیئت های چند نفر می شود، گفت: این امر  مشکلاتی را برای اصحاب پرونده و دادگاههای بوجود می آورد.

 

حجت السلام فرجی برحق با تأکید بر این موضوع که در برخی شهرستان ها با کمبود کارشناس رسمی  مواجه هستیم بیان کرد: برای رفع این کمبود از رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی مرکز خواستار اتخاذ تدابیر لازم هستیم  تا در  فرایند اجرای عدالت در حوزه های قضایی با مشکل مواجه نشویم.

 

 

توزیع  کارشناسان رسمی در برخی رشته ها در مراکز استان ناعادلانه است

 

در ادامه این مراسم حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه با بیان اینکه قاضی در امر قضاوت اشرافیت کامل به علم حقوق و قضاوت دارند افزود: قضات محاکم در برخی موضوعات تخصص و اشرافیت کامل را  ندارند که در این امر کارشناسان رسمی با نظریه های فنی و کارشناسی کمک کار آنها می باشند.

 

عبدلیان پور توزیع ناعادلانه کارشناسان رسمی در برخی رشته ها درمراکز استانها و استان زنجان را از دغدغه مرکز وکلا و کارشناسان رسمی برشمرد و اظهار کرد: درخواست ما از شورای عالی کارشناسان رسمی  مرکز  بر رفع این مشکل است چرا که یکی از دلایل اطاله دادرسی موضوع توزیع ناعادلانه امر کارشناسی است.

 

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه با بیان اینکه اقدامات این مرکز در یک و نیم سال گذشته در حوزه خرید زمین و ساختمان در مراکز استانها  نسبت به سنوات گذشته افزایش قابل توجهی داشته است گفت: امروز کلنگ احداث ساختمان کارشناسان رسمی استان زنجان انجام خواهد شد و امیدواریم با کمک مرکز و خود استان شاهد افتتاح به موقع این ساختمان باشیم.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات