خبرهای داغ:
قلعه‌نویی:

بازی فردا برابر امارات چون حساسیت بالایی دارد به نوعی فینال است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازی فردا برابر امارات به دلیل حساسیت، به نوعی فینال است که سرگروه را مشخص می‌کند.
کد خبر: ۹۵۷۲۰۷۸
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر قلعه‌نویی امروز (دوشنبه) در نشست خبری پیش از دیدار مقابل امارات در سومین دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: خیلی خوشحالم که جز اولین تیم‌هایی بودیم که صعود کردیم، دیدار‌های گذشته را آنالیز کردیم و توانستیم بالای ۵۰۰ پاس بدهیم و مالکیت ۷۰ درصد را به ثبت برسانیم، تیم ما اجازه نداد هنگ‌کنگ به آمار یکصد پاس هم برسد، این که تیم بد بازی کند با تیمی که گل نزند فرق می‌کند، آمار نشان می‌دهد که ما عملکرد خوبی داشتیم.

وی افزود: ما ۲ ایراد اساسی داشتیم که اول تعداد پاس اشتباه زیادی داشتیم و دیگری اینکه دو موقعیت به حریف دادیم؛ توقع بازی بهتری از بازیکنان داشتیم. من از بازیکنانم تشکر می‌کنم، این گروه هم برخلاف اینکه بعضی‌ها فکر می‌کردند که آسان است، اما اصلا این چنین نبود، هر کدام از تیم‌های فلسطین یا هنگ‌کنک و امارات در هر گروه دیگر بودند می‌توانستند مدعی صعود باشند.

سرمربی تیم ملی ایران در خصوص دیدار با امارات اظهار داشت: بازی فردا هم حساس است و به نوعی فینال است که سرگروه را مشخص می‌کند. از طرفی نیز این بازی برای فلسطین هم مهم است و ما با تمام توان پا به این بازی می‌گذاریم. آمار امارات هم نشان می‌دهد که پیشرفت بسیار خوبی داشتند. امیدورایم که بازی انجام دهیم که بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.

قلعه‌نویی در واکنش به سوال خبرنگار عربستانی در رابطه با صحبت‌های مانچینی که گفته بود ایران یکی از بهترین تیم‌های مسابقات است و عملکرد سرمربی تیم ملی ایران را مورد ستایش قرار داد، پاسخ داد: مانچینی از نظر سنی هم دوره من بوده، او عربستان را جوان و سرعتی مهیا کرده و قطعا تیم بسیار خوبی است و یکی از شانس‌های قهرمانی است. امیدوارم روابط کشور‌های خلیج فارس به گونه‌ای باشد بتوانیم در صلح و آرامش از فوتبال لذت ببریم.

وی در خصوص مصدومین تیم ملی ایران بیان کرد: مصدومیت جزیی از مسابقات و تمرین است و تیم‌های دیگر هم همین وضعیت را دارند. ما قبل از مسابقات نسبت به بازیکنان پرسپولیس و سپاهان کمی استرس داشتیم که با توجه بازی‌های فشرده‌ای که داشتند مصدوم نشوند که خداراشکر با کمک تیم پزشکی که خوبی که داشتیم، توانستیم شرایط بدنی بازیکنان را آماده کنیم تا در بازی با امارات حضور داشته باشند.

سرمربی تیم ملی در خصوص حواشی ایجاد شده در مورد این تیم اظهار داشت: بالاخره انسان‌ها حق دارند نظر خود را بدهند. وقتی کسی در یک مجموعه کار می‌کند حرف‌ها و اخبار آن باید به امانت پیش خود نگه دارد. شاید مطالبی که عنوان شده از باب خیرخواهی بوده است. خداداد عزیزی چندین ماه کنار ما بوده و من دوستش دارم و فکر می‌کنم اگر در انتخاب‌های خود دقت می‌کرد مربی خوبی می‌شد. اگر مطالبی را بیان کرده حتما برای خودش دلیل داشته است. بهتر است از او سوال کنید. ما با هم تماس‌های داشتیم و نظرات او قابل احترام است. مسائل فنی مسائل امنیتی نیست که شاید خواسته با صحبت‌های خود به تیم ملی کمک کند و خواسته افکار ما را بگوید و چیز بدی نیست.

قلعه‌نویی ادامه داد: سه موضوع مطرح است. یک شما چگونه وارد مسابقات می‌شوید. فکر می‌کنم ما ایده‌ال وارد نشدیم، اما فدراسیون با توجه به همه جمیع جهات، شرایط را برای ما فراهم کرد. دو بحث روحی و روانی تیم و دیگری بحث فنی است. به هرحال وقتی نقد‌های غیرمنصفانه می‌شود ترکش‌هایش به بازیکنان می‌گیرد و اثر می‌گذارد. من سعی می‌کنم بازیکنان را از نظر تیمی و رفتاری یکدل کنم و این موضوع بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: وقتی انسجام تیمی داخل زمین و بیرون زمین باشد شما دغدغه چندانی نخواهید داشت. فکر می‌کنم بازیکنان ما به این مهم رسیده‌اند و شرایط سخت و دشوار خود را درک کرده‌اند. خود بازیکنان به خصوص بزرگ‌تر‌ها و کسانی که سابقه دارند در تلاش هستند این یکپارچگی حفظ شود. به هر حال فوتبال است و این مسائل همیشه مطرح است. من از همان اول گفتم قول قهرمانی نمی‌دهم و حالا هم می‌گویم. هیچ تیمی این کار را نمی‌کند و کسی قول نمی‌دهد. برنامه‌ریزی کردیم و در تلاش بودیم تا بتوانیم بازیکنان را برای بازی‌های حذفی آماده کنیم و در شرایط ایده‌الی قراردهیم.

گفتنی است، دیدار تیم‌های ملی ایران و امارات فردا (سه‌شنبه) از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها