رتبه جهانی دانشگاه محقق اردبیلی ارتقا یافت

اردبیل - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از ارتقای ۵۳ پله‌­ای موقعیت بین‌المللی و سه پله‌­ای جایگاه ملی این مرکز علمی، در رتبه‌بندی دانشگاه‌­های برتر جهان یورپ (۲۰۲۴-۲۰۲۳) خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۲۱۰۱
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

رتبه جهانی دانشگاه محقق اردبیلی ارتقا یافت

به گزارش بسیج از دانشگاه محقق اردبیلی، جبرائیل رزمجو روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: ۷۱ دانشگاه ایرانی شامل دانشگاه‌های جامع وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، علوم پزشکی و صنعتی موفق به حضور در رتبه‌بندی یورپ (۲۰۲۴-۲۰۲۳) شدند که دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه‌های جامع وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بعد از دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، تبریز، فردوسی مشهد، شیراز و شهید بهشتی موفق به کسب جایگاه هفتم کشور شد.

وی افزود: این موضوع حاکی از ارتقای سه رتبه‌ای جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی نسبت به رتبه‌بندی یورپ سال گذشته است و بر اساس آخرین نتایج منتشره در پایگاه اینترنتی نظام رتبه‌بندی یورپ، دانشگاه محقق اردبیلی علاوه بر ارتقای ۵۳ پله‌ای، در جایگاه یک هزار و ۱۲۹ در بین دانشگاه‌های جهان حاضر در رتبه‌بندی یورپ (۲۰۲۴-۲۰۲۳) قرار گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: تعداد مقالات (با وزن آماری ۲۱ درصد) ، تعداد استنادات (با وزن آماری ۲۱ درصد) ، تعداد انتشارات (با وزن آماری ۱۰ درصد) ، تاثیر مقالات (با وزن آماری ۱۸ درصد) ، تاثیر استنادات (با وزن آماری ۱۵ درصد) و همکاری‌های بین‌المللی (با وزن آماری ۱۵ درصد) ۶ شاخص نظام رتبه‌بندی یورپ برای ارزیابی موسسه‌های آموزش عالی جهان است.

رزمجو همچنین گفت: در آخرین رتبه‌بندی انجام شده برای شاخص تعداد مقالات ، داده‌های سال ۲۰۲۲ و برای سایر شاخص‌های پنج‌گانه دیگر، داده‌های بازه زمانی سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۱۸ استفاده شده و اطلاعات مورد نیاز بدون خوداظهاری دانشگاه‌های حاضر در رتبه‌بندی و فقط توسط خود موسسه یورپ از طریق پایگاه‌های بین‌المللی InCites و Web of science استخراج شده است.

به گزارش بسیج دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است ، تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات ، سه پژوهشکده ، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات