یادداشت

اسراییل غرق درباتلاق غزه

باتلاق دریای سرخ برای مدافعان ونوکران اسراییل،باتلاق سوریه برای بلندیهای جولان،باتلاق لبنان برای تلاویو حیفاو...هزاران باتلاق عمیق که اسراییل در حال غرق شدن در آنان است.
کد خبر: ۹۵۷۲۳۳۳
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،بیش از ۳ماه ازجنگ رژیم کودک کش صهیونبستی علیه مردم مظلوم غزه می گذرد شهادت بیش از ۲۵هزار زن ومرد وکودک فلسطینی درباریکه غزه هرگز عزم فلسطینیان را ازبین نبرده وباوجود محاصره ۳۶۰درجه ای وشدیدترین عملیاتهای زمینی،هوایی،این مقاومت فلسطین است که نقشه جنگ را تغییر می دهد ،امروز دریای سرخ ومدیترانه کابوس تلخ کشتی های آمریکایی واسراییلی شده آنان که منافع خود را در این دریاها واقیانوس ها در خطر جدی می بینند دست به التماس برخی کشورها من جمله ایران که مسیر عبور ومرور مارا تسهیل کند اما این دیگر باریکه غزه نیست این غزه است که به اندازه وسعت جغرافیای عالم حرف برای گفتن دارد،

 

️غزه امروز نماد مظلوم مقتدر در جهان مطرح است مظلومیت حصر۲۰ساله ومقاوم ومقتدری در جنگ های طی این ۲۰سال مخصوصاً طوفان الاقصی که تمام جدول های طراحی شده آنان را ضربه فنی کرد وکاری با آنان کرده که غیر قابل ترمیم است.

 

غزه امروز نماد مقاومت ونماد به تصویر کشیدن عمق استراتژی مامی توانیم وماتاآخر ایستاده ایم وامروز تا دیروز غزه متحول شده سران حماس وفرماندهان آن راهبردی جز حذف ونابودی اسراییل در برنامه ریزیهای خود ندارند.وهرچه بر زمان وطوفان الاقصی می گذرد انگار در حال گردبادهای سهمگین وباتلاقهای عمیق است.باتلاق عراق برای آمریکا .

باتلاق دریای سرخ برای مدافعان ونوکران اسراییل،باتلاق سوریه برای بلندیهای جولان،باتلاق لبنان برای تلاویو حیفاو...هزاران باتلاق عمیق که اسراییل در حال غرق شدن در آنان است.

 

 «آموس هرئیل، تحلیلگر روزنامه‌ هاآرتص: نشانه‌‌های واضحی وجود دارد دالّ بر اینکه اسرائیل به طور کامل در باتلاق غزه و کرانه باختری، گیر افتاده است». «ایهود باراک، نخست‌وزیر اسبق: حماس شکست نخورده و احتمال بازگرداندن گروگان‌ها، هر لحظه رو به کاهش است. نبود هدفی واقعی، ما را در باتلاق غزه غرق خواهد کرد».

 

️«پروفسور دنی رابینوویچ استاد دانشگاه تل‌آویو: اسرائیل در سایه نبود استراتژی خروج، در باتلاق غزه غرق خواهد شد». «روزنامه یدیعوت آحارانوت: مقامات مختلف در واشنگتن و برخی کشورهای عربی به تل‌آویو هشدار داده‌ بودند وارد غزه نشوند، زیرا در باتلاق گرفتار خواهد شد». «اندرو بوستامانته مامور ویژه سابق سیا: ایرانی‌ها درحال کشاندن اسرائیل به نسخه اسرائیلی باتلاق جنگ ویتنام هستند. نتانیاهو باید بفهمد که دارد از ایران بازی می‌خورد». «پایگاه عبری زبان واللا: آیا اسرائیل در باتلاق غزه گرفتار شده؟ پس از گذشت چند ماه، ظاهرا دیگر حرف زیادی در مورد پیروزی قاطع در جنگ به میان نمی‌‌آید. فهرست نظامیان کشته شده.

 

اسراییل به واسطه خوی وحشی گری وحس متکبرانه خود عامل اصلی نابودی خود وشهروندان مهاجر خود است واین را تحلیل گران وهم فکران ومشاورانشان مرتب به آنها گوشزد می کنند مانند. توماس فریدمن تحلیلگر آمریکایی، دو روز پس از عملیات طوفان‌الاقصی هشدار داده بود: «ورود به غزه، پانهادن در باتلاق است، چنان باتلاقی که آریل شارون و نتانیاهو در گذشته از آن اجتناب کردند». او مدتی بعد تاکید کرد: «اصرار اسرائیل به این معناست که برای همیشه در باتلاق غزه غرق خواهد شد». این تحلیل او در نیویورک‌تایمز به (۱۹ آبان) هم خیلی دست به دست شد که نوشته بود: «چند روز پیش از آنکه به تل‌آویو بروم، بسیاری از دوستان، به من هشدار دادند اسرائیل پس از ۷ اکتبر، دیگر اسرائیل قبلی نیست. آنها حق داشتند. اسرائیل به مکانی تبدیل شده که ساکنان آن هرگز قبلاً در آن زندگی نکرده‌ و ژنرال‌‌های اسرائیل هرگز مجبور نشده بودند از آن محافظت کنند.

 

باامید به پیروزی قریب الوقوع فلسطین وآزادی قدس شریف وپیروزی روزبه روز مقاومت اسلامی تادفع کامل شجره خبیثه یهود از جغرافیای عالم

محسن سنجری

ارسال نظرات
آخرین اخبار