انبوهی از پهپادهای راهبردی به سازمان رزم ارتش الحاق شد

انواع پهپادهای شناسایی، رزمی،‌ انتحاری و رهگیر ساخت وزارت دفاع به سازمان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران الحاق شد.
کد خبر: ۹۵۷۲۳۴۹
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

انبوهی از پهپادهای راهبردی به سازمان رزم ارتش الحاق شد

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری بسیج ، آیین الحاق انبوهی از پهپادهای راهبردی رزمی، شناسایی، انهدامی و راداری طراحی و تولیدشده توسط وزارت دفاع و همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

امیر صارمی: ارتش دارای تنوع پهپادی در حوزه‌های مأموریتی مختلف است

در این مراسم، انواع پهپادهای راهبردی چندمنظوره ابابیل4، ابابیل5 با قابلیت اجرای انواع مأموریت‌های شناسایی، مراقبت، جنگ الکترونیک، جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی، رزمی، همچنین پهپادهای آرش و باور با قابلیت اجرای مأموریت انهدامی، دوربرد و نقطه‌زن و نیز پهپاد جت کرار با قابلیت اجرای انواع مأموریت‌های هدف، رزمی و رهگیر هوایی به سازمان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

پهپادهای تحویلی ضمن ارتقا، به سامانه‌های خودحفاظتی و ضدجنگال، ناوبری چندگانه بومی و تسلیحات هوشمند نقطه‌زن تجهیز شده و دارای قابلیت ویژه و روزآمد در بهره‌گیری ترکیبی با سایر سامانه‌های سلاح و عملیات شبکه‌محور هستند.

امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف این وزارت‌خانه تجهیز و تسلیح نیروهای مسلح در جهت دفاع از کشور است، گفت: الحاق این پهپادها در توان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران تأثیر بسزایی خواهد داشت.

ارسال نظرات