مدیرکل ثبت احوال اردبیل خبر داد:

فراوانی نام «علی» در اردبیل

اردبیل- مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از فراوانی نامگذاری نوزادان به نام «علی» در پنج سال اخیر در استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۲۳۹۲
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

فراوانی نام «علی» در اردبیل

وحید خلوصی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج، اظهار کرد: در پنج سال اخیر اسامی «علی» و دیگر نام‌های منتصب به این اسم با مسما از فراوانی بیشتری برخوردار بوده به طوری که در این پنج سال ۶۲ هزار و ۵۰۲ نوزاد با نام «علی»، ۷۱ هزار و ۳۵۰ نوزاد با نام «امیرعلی»، ۱۳ هزار و ۷۵۹ نوزاد با نام «محمدعلی» و پنج هزار و ۶۱۷ نوزاد نیز بام نام «علیرضا» نامگذاری شدند.

وی تصریح کرد: بعد از این چهار نام مرکب «علی»، یک‌هزار و ۴۲۸ نوزاد به نام «علی سام»، یک‌هزار و ۲۲۳ نوزاد با نام «علیسان»، ۱۷۷ نوزاد با نام «علی عباس»، ۱۴۵ نوزاد با نام «علی طاها»، ۵۷۷ نوزاد با نام «علیرام»، ۱۸ نوزاد با نام «رضاعلی»، ۷۵ نوزاد با نام «امین علی»، ۱۳۹ نوزاد با نام «علی حسین»، ۱۸ هزار و ۷۶۶ نوزاد با نام «علی اصغر» و ۵۷۶ نوزاد با نام «علی محمد» نامگذاری شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: در آستانه میلاد نورانی حضرت علی (ع) باید اعلام کنیم که در ۹ ماهه سال‌جاری نیز تعداد ۶ هزار و هشت نوزاد پسر در این استان متولد شده که نام «علیسان» جز پنج نام برگزیده خانواده‌های اردبیلی بوده است.

خلوصی افزود: این نام بیشترین فراوانی را در گروه پسران داشته و خانواده‌های اردبیلی علاقه‌مند بودند تا از این نام استفاده کنند.

ارسال نظرات