فصل دوم بارش برف در اردبیل اغاز شد/ تردد در تمام محورها برقرار است

با آغاز بارش برف در مناطق مختلف استان اردبیل، محورهای مواصلاتی این استان اعم از اصلی، فرعی و روستایی باز و تردد در آنها جریان دارد.
کد خبر: ۹۵۷۲۵۴۳
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲

فصل دوم بارش برف در اردبیل اغاز شد/ تردد در تمام محورها برقرار است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، با آغاز دور جدید بارش‌های برف زمستانی در مناطق مختلف استان اردبیل با تلاش 400 نفر از راهداران، عملیات برف‌روبی و نمک‌‌پاشی از صبح امروز آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، اظهار داشت: 80 اکیپ راهداری با 300 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین تلاش می‌کنند تا هیچ یک از محورهای مواصلاتی استان بسته نشود.

کلیم‌‌الله وثوقی به شرایط کولاکی برخی جاده‌ها به ویژه گردنه‌های صعب‌العبور اشاره کرد و گفت: هموطنان با پرهیز از سفرهای غیرضرور شایسته است در گذر از این مسیرها از تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ استفاده کنند چرا که تا عصر پنجشنبه وضعیت بارشی، کولاک و یخبندان در جاده‌های استان ماندگار خواهد بود.

وی همکاری راهداران و پلیس راه را در کنترل وسائط نقلیه عبوری و مجهز بودن آنها را به تجهیزات زمستانی یادآور شد و تصریح کرد: امیدواریم رانندگان از سوخت کافی خودروی خود به همراه سیستم گرمایشی اطمینان خاطر داشته و در صورت ضرورت سفر خود را با کسب اطلاعات از وضعیت راه‌های استان انجام دهند.

اما با آغاز بارش برف در مناطق مختلف استان، در اردبیل تمام مقاطع تحصیلی و در هفت شهر دیگر برای مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی تحصیل در فضای مجازی انجام شده و تعطیلی واحدهای آموزشی اعلام شده است.

هواشناسی استان اردبیل نیز اعلام کرد: این سامانه سرد بارشی تا عصر پنجشنبه در استان ماندگار بوده و از روز جمعه وضعیت پایدار جوی را در استان شاهد خواهیم بود که تا یکشنبه هفته آینده این وضعیت جوی پایدار ادامه خواهد داشت.

 فوت 66 نفر بر اثر سوانح و گازگرفتگی در اردبیل 

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل نیز به ضرورت بهینه‌سازی مصرف گاز در استان اشاره کرد و افزود: 10 درصد افزایش مصرف گازرا در بین خانوارهای استان شاهد هستیم.

میر سعید سید متین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 11.5 میلیون متر مکعب مصرف روزانه گاز در استان است که در صورت افزایش مصرف ما مجبور خواهیم بود گاز نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ را قطع کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم هموطنان به رغم سردی هوا مصرف درست و اصولی گاز را مد نظر قرار داده و نسبت به پایداری جریان گاز و جلوگیری از افت فشار کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل به حوادث رخ داده در 10 ماهه امسال اشاره کرد و ادامه داد: 66 نفر در استان اردبیل بر اثر سوانح و گازگرفتگی در استان فوت کردند.

سید متین بیان کرد: امیدواریم در استفاده از وسایل گازسوز ایمنی مورد نظر به ویژه باز بودن جریان دودکش مورد توجه قرار گرفته و از وسایل گرمایشی غیراستاندارد به ویژه کباب‌پز و اجاق گاز استفاده نشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار