تولیت آستان قدس رضوی در جمع دست‌اندرکاران کنگره ملی سرداران و ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی با تجلیل از زحمات خادمان شهدا گفت: برگزاری کنگره‌ها و سلسله محافل یاد و خاطرۀ شهدا از مصادیق تعظیم شعائر اسلامی و پیوند دهندۀ فرهنگ عاشورا به نسل‌های آینده است.
کد خبر: ۹۵۷۲۶۹۸
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، حجت الاسلام مروی با اشاره به اینکه در هر مجلس و مراسمی که معارف اسلامی بیان شود وسیله و راه ائمه معصومین ترویج شود تعظیم شعائر اسلامی است.

وی ادامه داد:راه شهیدان استمرار راه شهدای کربلاست و اگر کربلا نبود انقلاب اسلامی رخ نمی‌داد چرا که شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تمسک به اهل بیت(ع) و فرهنگ عاشورا برای دفاع از اسلام به میدان رفتند و حماسه آفریدند.

تولیت آستان قدس رضوی، تصریح کرد: شهدا سرمایه‌های یک جامعه هستند مگر نه این است که شهدا با ستمگران مبارزه کردند و در راه حق جهاد نمودند و پاسداشت این سرمایه‌ها می‌تواند به رشد و پیشرفت جامعه کمک کند فرهنگ عاشورا را به نسل‌های آینده نیز معرفی کند.

حجت الاسلام مروی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث امروز غزه بیان کرد: رزمندگان جبهه مقاومت به تاسی از فرهنگ عاشورا کاری کردند که رژیم کودک کش اسرائیل با همه سرمایه‌های امنیتی و تجهیزات و امکانات حیثیت خود را به باد رفته می‌بیند و ان شاالله عملیات طوفان الاقصی مقدمه سقوط اسرائیل خواهد بود.

وی کنگره شهدا را پیوند دهنده عاشورا با نسل جدید عنوان کرد و افزود: سعی کنیم مخاطبانمان در کنگره همه مردم باشند آحاد جوانان و نوجوانان باشند همچون شهید سلیمانی که تمام جوانا رابا سلایق گوناگون به خود جذب کرد.

مروی تصریح کرد: شهدا را به گونه‌ای معرفی کنیم که برای همگان قابل دسترس باشد نه اینکه جوانان احساس کنند می‌توانند به مقام شهدا راه پیدا کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در زمان پیامبر اکرم هرگاه کسی کار بزرگ و قابل تقدیری انجام می‌داد به عنوان تشویق مسجدی به نامش ساخته می‌شد گفت: بیاییم در کنگره‌ها مساجدی را با نام شهدای آن شهر بنا و افتتاح کنیم.

کنگره‌های شهدا، پیوند دهندۀ فرهنگ عاشورا به نسل‌های آینده/یاد و خاطرۀ شهدا از مصادیق تعظیم شعائر اسلامی است

در ابتدای این دیدار سردار غیاثی فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام و دکتر علی مددی دبیر کنگره شهدای استان خراسان رضوی گزارشی را از روند اجرای کنگره‌های سبزوار و نیشابور بیان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها