دومین نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در حسینیه گلزار شهدای شهرستان بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۲۷۱۸
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد؛ مدرس برجسته سواد رسانه‌ای سپاه الغدیر در جمع مسئولین دستگاه‌های اجرائی شهرستان بهاباد در سخنانی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم در واقع نقشه راه چله دوم انقلاب اسلامی است افزود: بیانیه گام دوم در واقع نقشه راه چله دوم انقلاب اسلامی است. روح حاکم بر این بیانیه مبتنی بر تقویت عزت نفس ملی، اراده و توان داخلی با محوریت جوانان به صورت ویژه است.
علی علمدار با تاکید بر تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: رسانه‌ها با تولید محتوا می‌توانند نقش موثری در این خصوص ایفا کنند.
وی، امیدآفرینی را از دیگر وظایف رسانه‌ها به ویژه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی ومجلس خبرگان رهبری دانست و گفت: علاوه بر آن رسانه‌ها با تبیین مولفه‌های یک مجلس انقلابی و کارآمد، می‎توانند نقش خود را در افزایش اقتدار و امنیت ملی به خوبی ایفا کنند.
علمدار با اشاره به جنگ رسانه‌ای کشور‌های معاند نظام تصریح کرد: در چنین شرایطی بیش از هر چیز نیاز به ارتقای سطح دانش و سواد رسانه‌ای و همفکری و همکاری فعالان این عرصه نیاز داریم.
مدرس وپژوهشگر سوادرسانه سپاه الغدیر ادامه داد: بیانیه «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به ویژه جوانان که به مثابه منشوری برای «دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد.
وی ادامه داد: به جهت حضور پررنگ شبکه‌های اجتماعی و وابستگی رسانه‌ای در زندگی امروز، آنچه از رسانه‌ها درباره وضعیت جامعه بازتاب می‌یابد، مخاطب نیز جامعه را همان طور تلقی خواهد کرد و بدین سبب ارتباط معناداری میان رسانه و امید و امیدآفرینی برقرار می‌شود.
علمدارگفت: وحدت میان مردم، مردم و مسئولان، همراهی مردم با مسئولان، مطالبه‌گری درست از مسئولان از سوی مردم، استقامت در برابر تهدید‌ها و تحریم‌ها، انجام صحیح وظایف و مسئولیت‌ها، پاسخگویی صریح و شفاف در برابر ضعف‌ها، موضع‌گیری‌های صحیح و به‌موقع در رخداد‌ها و پرهیز از ابراز ضعف یا ناامیدی از مولفه‌های ایجاد امید در جامعه و مردم و همچنین مقابله با رویکرد یاس افکنی دشمنان است که رسانه‌ها نقش اساسی را در به ثمر نشستن تک تک آن‌ها دارند.

ارسال نظرات