خبرهای داغ:
همایش فعالین فضای مجازی و رسانه شهرستان کوه چنار با حضور مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان فارس و دیگر مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۲۸۰۷
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، همایش فعالین فضای مجازی و رسانه شهرستان کوه چنار با حضور مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان فارس و دیگر مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

هاشمی مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان فارس در این همایش با بیان اینکه فضای مجازی جزو لاینفک افراد و خانواده ها شده است و نمی توان از آن جدا شد اظهار داشت: بیشتر اوقات افراد جامعه با فضای مجازی می باشد و هم چنین با توجه به اهمیت فضای مجازی که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی می باشد و هم چنین توطئه دشمنان نظام در بستر فضای مجازی، فضای مجازی را هم یک فرصت و ظرفیت دانستند که میتوان از فرصت بوجود آمده نهایت بهره مندی را برد.

وی تصریح کرد: اگر نتوانیم فضای مجازی را درست هدایت کرده و بشناسیم، بعنوان یک تهدید، جامعه به ویژه خانواده ها و نسل جوان را مورد تهدید قرار داده و کنترل آنها را به دست گرفته و در راستای اهداف خود عمل خواهند کرد.

هاشمی گفت: در حال حاضر می طلبد که با برگزاری همایش ها و کارگاههای آموزشی "آشنایی استفاده از فضای مجازی و آسیب ها و چالش های فضای مجازی" ، نسل دهه هشتادی و نودی خود را آموزش دهیم.

سرهنگ خلیلی فرمانده سپاه کوه چنار نیز در این همایش اظهار داشت: افراد زیادی از جامعه در سنین مختلف و از گروه های اجتماعی متفاوت در فضای مجازی كنار هم آمده اند و از فاصله های بسیار دور در دنیای واقعی، از این طریق با هم ارتباط برقرار می كنند و امروزه روش های ارتباطی با دیگران از طریق اینترنت افزایش یافته است كه هر كدام از این ابزارها تاثیر گذاری بر خانواده دارد لذا باید نسبت به نحوه استفاده از این موارد آموزش های لازم داده شود.

وی افزود: از آنجایی كه مشكلات خانواده ها به صورت ناهنجاری های اجتماعی بروز می كند، خانواده و سلامت آن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد. لذا باز هم تاکید میشود به مساله افزایس سواد رسانه ای توجه ویژه ای شود.

سید محمود هاشمی فرماندار کوه چنار نیز یکی از بسترهای مناسبت برای دعوت عموم مردم جهت مشارکت در انتخابات را فضای مجازی خواند و بیان داشت: انتخابات یکی از مهمترین عرصه های تجلی اسلامیت و جمهوریت در نظام مقدس جمهوری اسلامی و مهمترین موضوع امروز ما مشارکت بوده و بر همه ما است که در این راستا از هیچ اقدام و عملی کوتاهی نکنیم.

وی افزود: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود. در موضوع انتخابات چهار مولفه سلامت، مشارکت، امنیت و رقابت در دستور کار قرار دارد که در این بین تلاش برای افزایش مشارکت از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها