خبرهای داغ:

گردهمایی همسران و جشن میلاد امام علی (ع) در قرارگاه کربلا

مراسم جشن ولادت امام علی علیه السلام با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه توسط مرکز فاوا معراج قرارگاه منطقه‌ای کربلا برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۲۸۶۳
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مراسم جشن ولادت امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن توسط قرارگاه منطقه‌ای کربلا با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه، معاون فاوا نیروی زمینی سپاه، فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه‌ای کربلا و فرماندهان، مسئولین، کارکنان و خانواده‌های پایوران مرکز فاوا معراج قرارگاه منطقه‌ای کربلا، در سالن اجتماعات حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی مجتمع فجر سپاه برگزار شد.

سید اسماعیل طباطبایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه‌ای کربلا در این آیین معنوی و پرشور بیان داشت: امام علی علیه السلام، در تمامی زمینه‌ها الگویی بی بدیل و شاخصی ممتاز برای مردم می‌باشندو ایشان در شجاعت، مهربانی، کمک به مظلومان، عدالت خواهی، همراهی و کمک در امور منزل و همسر زبانزد و بی نظیر می‌باشند.

وی افزود: شیوه همسرداری امام علی علیه السلام یک نمونه از همسرداری ایده آل و اسلامی است که نهایت احترام به جایگاه زن و تکریم مقام زن است.
طباطبایی با بیان روایتی از امام علی علیه السلام درباره شیوه‌ی همسرداری امام المتقین حضرت علی علیه السلام ادامه داد، امیرالمومنین در توصیفی از خود شیوه برخورد با همسر را اینچنین بیان نموده است که " به خدا سوگند هیچگاه فاطمه سلام الله علیها را به اکرا به کاری وانداشتم و او را ناراحت نکردم و خشمگین نساختم. هرگاه به او نگاه میکردم همه ناراحتی‌ها و اندوه‌ها و غم هایم را از یاد می‌بردم".

وی افزود: جایگاه والای بی بی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها نیز در دین مبین اسلام ویژه است بطوریکه طبق روایات مذهب تشیّع، همچنانکه ائمه اطهار علیهم السلام بر مسلمین حجت و امامت دارند، ایشان نیز بر ائمه اطهار علیهم السلام ولایت دارند.

طباطبایی با بیان تفاوت نگاه اسلام و غرب به جایگاه زن و مادر در خانواده بیان نمود: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، اُسوه‌ای ماندگار برای بانوان عالم با هر دین و مذهب و عقیده‌ای در طول تاریخ هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه‌ای کربلا بیان داشت: بانوان ما، در کلیه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و سیاسی جامعه‌ی اسلامی با رعایت موازین اسلامی، حضور فعالی دارند ولی مسئولیت مادری و زن خانواده را بالاترین مدال افتخار زندگی خود می‌دانند.

وی افزود: خیرخواهی نسبت به مردم، خوش خلقی نسبت به همسر، تربیت فرزندانی شایسته، زهد و عبادت خالصانه و حضور در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی برای دفاع از ولایت از خصائص بارز حیات طیبه‌ی امّ الائمه علیها سلام می‌باشد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار