خبرهای داغ:

صهیونیست‌ها خسارت‌های مالی و اقتصادی زیادی متحمل شده‌اند/عملیات ارتش یمن در دریای سرخ ادامه خواهد داشت

رهبر جنبش انصار الله یمن گفت: تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه ادامه دارد و رژیم صهیونیستی با حمایت و مشارکت آمریکا نسل کشی مرتکب می‌شود و ارتش یمن نیز به عملیات خود در دریای سرخ برای یاری رساندن به فلسطینیان ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۹۵۷۲۸۸۵
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن امروز پنجشنبه در سخنانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در اهداف خود در جنگ علیه غزه شکست خورد، تصریح کرد: ما شاهد پایداری و دلاوری بی نظیر مقاومت و ملت فلسطین در نوار غزه هستیم.

وی افزود: در طول تاریخ درگیری اعراب و اسرائیل، هیچ ارتش یا همه ارتش‌های عربی با هم نتوانسته اند مثل پایداری مجاهدان در نوار غزه، پایداری کنند.

سید عبدالملک الحوثی اضافه کرد: هزاران نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه کشته و زخمی شده‌اند و صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند مسئله فلسطین را از بین ببرند. علاوه بر این، صهیونیست‌ها خسارت‌های مالی و اقتصادی زیادی متحمل شده‌اند.

رهبر انصارالله یمن گفت: دشمن صهیونیست در اهداف اعلام شده خود از تجاوز به نوار غزه و درهم شکستن روحیه مردم و مقاومت شکست خورده است.

وی ادامه داد: این جنایت و این حملات با ایستادگی بی‌نظیری از سوی اهالی غزه همراه بوده و تاکنون تلفات ارتش اسرائیل در جنگ هزاران کشته و زخمی بوده است. علاوه بر تلفات انسانی، این رژیم متحمل خسارت‌های مالی بسیاری بوده و همان‌طور که مردم غزه درد می‌کشند، درد اسرائیلی‌ها به مراتب بیشتر است.

رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه تمام نهاد‌های بین‌المللی شاهد اتفاقات غزه هستند، اما اقدامی از سوی آن‌ها نمی‌شود، افزود: مسلمانان مسئولیت بزرگی در قبال غزه و حمایت از ایستادگی مردم آن دارند و اگر مسلمان از فلسطین حمایت می‌کردند، معادله نبرد به‌کلی تغییر می‌یافت.

وی خاطرنشان کرد: تصمیمات آمریکا و غربی‌ها در جهت توقف قتل‌عام در غزه نیست و تنها دلیل ادامه این جنایت‌ها، موضع ایالات متحده است.

سید عبدالملک الحوثی همچنین گفت: آمریکایی‌ها با فرستادن افسران خود برای شرکت در جنگ و تاثیر مستقیم در گرسنه نگه داشتن مردم غزه، نقش مستقیمی در نبرد ایفا می‌کند. افزایش تنش علیه یمن، بهای سنگین اقتصادی برای آمریکایی‌ها خواهد داشت و موجب گسترش درگیری‌ها می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکایی‌ها معادله عادلانه برای حل مسئله دریای سرخ را که با رسیدن غذا و دارو به غزه پایان می‌یافت، نپذیرفتند.

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد: مسئولیت مقابله با این طغیان و جنایت‌های ایالات متحده و حمایت از مسئله فلسطین، همه برعهده امت اسلام است. موضع ملت یمن، برگرفته از وظیفه انسانی، اخلاقی و دینی و بر اساس هویت ایمانی ماست.

وی گفت: درگیری‌های دریای سرخ، نبردی برای حمایت از ملت فلسطین در برابر جنایت‌های آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: حاصل عملیات ما، ۲۰۰ حمله پهپادی و ۵۰ حمله با موشک بالستیک بوده است. از ابتدای عملیات ما، ۴ هزتر و ۸۷۴ کشتی از دریای سرخ بدون هیچ مشکلی عبور کرده‌اند و همه می‌دانند که هیچ کدام از آن‌ها مورد حمله قرار نگرفته اند، ولی آمریکا مدعی است که امنیت دریایی در خطر است.

رهبر انصارالله عنوان کرد آمریکایی‌ها می‌خواهند جنایت‌های خود علیه یمن را تحت عنوان حمایت از ناوبری بین‌المللی جلوه دهند در حالی که اقدامات آن‌ها تهدید جدی برای ناوبری به حساب می‌آید، اما با وجود سیاه‌نمایی رسانه‌ای آمریکا، شاهد یک بیداری جهانی در مسئله فلسطین هستیم.

سید عبدالملک الحوثی افزود: ما با هدف رسیدن مواد غذایی به مردم غزه، تنها کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهیم که با اسرائیل در ارتباط باشند. با وجود تجاوز‌ها و حملات به یمن، آمریکا و انگلستان تنها خودشان را گرفتار کرده‌اند و نتوانستند هدف قرار دادن کشتی‌ها را متوقف کنند.

ارسال نظرات