خبرهای داغ:
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان؛

۲۵ درصد کل سرمایه‌ گذاری‌های داخلی کشور در خوزستان بوده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری خوزستان گفت: ۲۵ درصد کل سرمایه‌ گذاری‌های داخلی کشور منتهی به پایان سال ۱۴۰۱ در این استان انجام شده که با پیشرفت بالای ۷۵ درصد همراه هستند. همچنین استان خوزستان، از استان های برتر کشور در جذب سرمایه گذار خارجی در شاخص حجم سرمایه گذاری ارزی در سال جاری می باشد
کد خبر: ۹۵۷۳۰۰۴
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، “محمد راضی جلالی” معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان، روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاع اجتماعی خوزستان اظهار کرد: ۲۵ درصد کل سرمایه‌ گذاری‌های داخلی کشور در این استان انجام شده که با پیشرفت بالای ۷۵ درصد همراه هستند.

“راضی جلالی” افزود: با اقدامات تخصصی انجام شده و استفاده از ظرفیت های مختلف موجود در خوزستان، به استناد آمارگیری سامانه ملی رصد اشتغال، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون، بیش از ۶۳ هزار نفر فرصت شغلی در استان به وجود آمده است و به این ترتیب تعهد اشتغال استان محقق شده است.

وی با بیان اینکه زنجیره ارزش یکی از راهبردهای مهم در جهت‌دهی اثرگذار در توسعه اقتصادی و از شاخص‌های توسعه پایدار است افزود: در استان خوزستان ظرفیت های گسترده ای در بحث خرما و ماهی های گرمابی وجود دارد که توجه به آنها، رونق اشتغال را به همراه خواهد داشت.

“راضی جلالی” با بیان اینکه ارائه تسهیلات باید بر مبنای زنجیره ارزش باشد افزودند که این مهم در فرایند تصویب و پرداخت تسهیلات اشتغالزا مدنظر قراردارد.

وی در ادامه به توسعه صنایع پایین دست در استان اشاره کرد و افزود: دیگر اجازه راه‌اندازی صنایع بالادست را در استان نمی‌دهیم زیرا این صنایع نه تنها منافعی برای استان نداشته بلکه هدر دادن منابع و خام فروشی به کشورهای دیگر است.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به وجود بنادر، مرز خاکی و آبی، شبکه راه و ریلی و همچنین فرودگاه در استان گفت: همچنین اخیرا مجوز حمل کالا و مسافر برای فرودگاه دزفول صادر شده است.

وی در پایان گفت: از آنجا که بزرگترین صادرکننده صیفی‌جات به روسیه هستیم، بنا داریم سه سامانه پرتودهی گاما را برای ضدعفونی کردن محصولات کشاورزی به استان وارد کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار