خبرهای داغ:
پنجمین و جدیدترین مجموعه داستان حسین بازپور با نام «روی سرطان چسب زخم بزن» از انتشارات تیماج روانه بازار کتاب شد. این مجموعه داستان شامل شش داستان کوتاه در ۶۰ صفحه است که در ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۵۰ هزار تومان به بازار کتاب راه یافته است.
کد خبر: ۹۵۷۳۲۸۳
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، استخر کم‌خون، ازدحام تنهایی، به نام تو، طبقه هفتم آپارتمان، ابرهای نم‌دار و پنهان در سکوت تو اسامی داستان‌های «روی سرطان چسب زخم بزن» هستند.

حسین بازپور درباره این کتاب به ایسنا توضیح داد: این کتاب در شهرهای کرج، اردبیل، مشهد و اهواز با راوی‌های اول شخص و سوم شخص محدود و دانای کل برای نسل جوان روایت شده ‌است.

وی افزود: در این مجموعه داستان ضمن پرداخت به مسایل اجتماعی و دغدغه‌های نسل جوان، تلاش کردم ارتباط و پیوندی را مابین داستان‌ها و شخصیت‌ها خلق کنم.

بازپور گفت: هر داستان با داستان دیگری در ارتباط است و شخصیت‌های فرعی هر داستان با شخصیت‌های اصلی داستان دیگری در ارتباط‌اند.

وی ادامه داد: مسایل معیشتی جوانان که حالا دغدغه شده‌اند جزو مسایل کلیشه نیست و با نگاه تازه باید ابعاد مختلف چنین مسایلی را نوشت.

این داستان‌نویس همچنین اظهار کرد: با استفاده از راوی‌های مختلف توانستم این فرصت را داشته باشم که داستان‌ها را با یکدیگر پیوند بزنم.

او اضافه کرد: این مجموعه داستان در خط داستانی کلی با داستان‌های سایر مجموعه‌ها و داستان‌های مجموعه‌های بعدی به‌نوعی در ارتباط هستند و شخصیت‌های جدیدی را خلق کرده‌ام که در داستان‌های بعدی هم حضور خواهند داشت.

بازپور معتقد است: از جمله مشکلات حوزه فرهنگ و هنر می‌توانیم به کانون‌های ادبی دانشگاه‌ها بپردازیم. یکی‌از فضاهای شکوفایی استعدادهای دانشجویی همین فضاهای ادبی دانشگاه‌ها است که متاسفانه نادیده گرفته می‌شود. دانشجو ضمن پرداختن به مسایل درسی باید فعالیت دانشجویی هم داشته باشد که چنین امری ممکن است اما کسی رغبت ندارد. نبود بستر مناسب و حمایت‌های لازم باعث دور شدن دانشجویان از فضاهای فرهنگی می‌شود.

وی همچنین از انتشار مجموعه داستان دیگری را که در دست چاپ دارد تحت عنوان «سال آخر دانشکده» در سال آینده خبر داد.

مجموعه داستان‌های «ستاره»، «چهارشنبه ده صبح»، «مومیایی شبیه عشق من است» و مجموعه داستان نوجوان «یکشنبه عصر در خیابان سوم» پیشتر از این نویسنده جوان منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها