خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

حضرت زینب(س) به تنهایی یک رسانه بود

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: حضرت زینب(س) به تنهایی یک رسانه بود، رسانه‌ای که توانست تحولات عظیم اجتماعی را رقم بزند.
کد خبر: ۹۵۷۳۳۸۲
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در جلسه درس اخلاق که به همت هیئت زینبیون همدان و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س) اظهار کرد: حضرت زینب(س) به تنهایی یک رسانه بود، رسانه‌ای که توانست تحولات عظیم اجتماعی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه از منظر تشیع حکومت منصوب به پیامبر اکرم(ص) و امامت متعلق به حضرت علی(ع) است، افزود: در اسلام حکومتی مشروع است که از آن حکومتی بهتر نباشد و عملکرد حاکم شرع به تنهایی برای قضاوت کفایت نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: جریان رسانه، مردم را به جایی رساند که وقتی حضرت علی(ع) به شهادت رسید مردم تعجب کردند که مگر ایشان نماز می‌خواند و این کار جریان رسانه است که حضرت علی(ع) فردی بود که روزانه فقط هزار رکعت نماز می‌خواند و به عنوان فرد بی‌نماز در جامعه معرفی شد.

وی ابراز کرد: در طول تاریخ جریان باطل در ایجاد فضای رسانه ای و همراه کردن مردم بسیار قوی عمل کرده است؛ طبیعی است حکومتی با این بنیان‌های فکری در شام شکل گرفت و امام حسین(ع) ورود پیدا کرد و آن جریان عاشورا رقم خورد.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه این جریان در تاریخ شکل گرفت و یک زن توانایی این را داشت که جریانی را بهم می‌زند که سرکرده واقعه عاشورا در جبهه باطل کاری را که کرده انکار می‌کند، گفت: حضرت زینب(س) توانست به تنهایی جریان رسانه‌ای را از بین ببرد و به خوبی لایه‌های نفوذ کرده در جریان‌های اجتماعی را تشخیص داد؛ کدامیک از ما توانایی داریم یک جریان رسانه‌ای را از بین ببریم؛ یک جریان اجتماعی عمیق بود که یک زن توانست سردسته این جریان را زمین بزند.

وی بیان کرد: تا انسان حکمت نداشته باشد نمی‌تواند درست کار کند؛ حضرت زینب(س) در جریان رسانه‌ای زمان خود حکیم بود که امام سجاد(ع) فرمودند حضرت زینب(س) عالمه بدون معلم است و این از عنایات الهی بود.

امام جمعه همدان گفت: شاکله حضرت زینب(س) در پیشگاه پدر و مادر شکل گرفت، او در محلی رشد پیدا کرد که محل رفت و آمد جبرئیل است؛ در تربیت افراد محیط و سلامت محیط بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به ایام انتخابات خاطرنشان کرد: رسانه کمک کند مشارکت‌ها خوب شود و تلاش شود این مشارکت‌ها شکل بگیرد؛ ما باید با توجه به شرایط با مردم خیلی صادقانه‌تر گفتگو کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات