رئیس دادگستری استان اردبیل:

مدیران و شهرداران حق دخالت تبلیغاتی در انتخابات را ندارند

اردبیل - بسیج - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مدیران و شهرداران و کارکنان دولت حق دخالت تبلیغاتی در انتخابات را ندارند و درصورت مشاهده و دریافت گزارش، با متخلفان با قاطعیت برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۷۳۴۷۱
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

مدیران و شهرداران حق دخالت تبلیغاتی در انتخابات را ندارند

به گزارش بسیج از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در نشست تخصصی دادستان‌های سراسر استان اردبیل و روسای حوزه‌های قضایی بخش‌های تابعه که در محل دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد، با اشاره به حضور نمایندگان دستگاه قضایی در هیات‌های اجرایی و نظارت، بر صیانت از سلامت انتخابات تاکید کرد و خواستار اقدام به‌موقع هیات‌های اجرایی در قبال هرنوع تخلف احتمالی شد.

وی با تاکید بر رصد جریانات و اقدامات مرتبط با انتخابات توسط دادستان‌ها، پیوست‌های پیشگیرانه از بروز هرگونه نارسایی احتمالی را حائز اهمیت دانست و افزود: تلاش برای شور انتخاباتی که منجر به نشاط اجتماعی و سیاسی است وظیفه تمام دستگاه‌هاست اما اجازه تخلف و نقض قانون و سوءاستفاده از امکانات دولتی و بیت‌المال جهت تبلیغ به نفع یا ضرر کاندیدای خاصی را نمی‌دهیم.

نظارت مستمر بر امور زندان، استفاده حداکثری از ظرفیت کمیسیون عفو و کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار از جمله محورهای مورد تاکید در بخش‌های دیگر سخنان رئیس‌کل دادگستری استان بود.

جلال آفاقی ، دادستان مرکز استان اردبیل نیز در این نشست گزارشی از اقدامات دادسرا و رتبه‌های کسب شده کشوری ارائه داده، از انجام دور جدید بازرسی دادستانی مرکز استان اردبیل از دادسراهای سراسر استان و بخش‌های تابعه ظرف چند روز آتی خبر داد.

ارسال نظرات