فروشنده لوام جانبی تلفن همراه در اردبیل مطرح کرد؛

چند ترفند ساده برای تشخیص شارژر اصلی

فروشنده لوام جانبی تلفن همراه در اردبیل، گفت: چند تفاوت مهم بین شارژر اصلی و تقلبی وجود دارد که اگر خریداران به آن‌ها توجه کنند، سرشان کلاه نخواهد رفت.
کد خبر: ۹۵۷۳۴۸۱
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

چند ترفند ساده برای تشخیص شارژر اصلی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اکثر افراد اطلاعات کافی از شارژر اصلی ندارند و هنگام خرید دچار سردرگمی می‌شوند، آن‌ها با خرید یک شارژر تقلبی علاوه بر خرابی گوشی باعث پایین آمدن عمر گوشی خودشان نیز می‌شوند.

در ادامه به سراغ یک فروشنده آداپتور و لوازم جانبی تلفن همراه رفته و راه‌های تشخیص شارژر اصلی و تقلبی را از وی جویا شده است. 


محمد شیخی فروشنده لوام جانبی تلفن همراه در اردبیل، درباره راهکارهای تشخیص شارژر اصلی و تقلبی گفت: چند تفاوت مهم بین شارژر اصلی و تقلبی وجود دارد؛ خریداران توجه داشته باشند که کیفیت چاپ اطلاعات روی آداپتور شارژر اصلی به‌گونه‌ای است که در گذر زمان از بین نمی‌رود، چون با جوهرهای برجسته و مخصوص حک می‌شوند.


وی افزود: شارژر تقلبی از کیفیت چاپ بالایی برخوردار نیست؛ اطلاعات روی آن در مدت‌زمان کوتاهی از بین می‌رود و در مقایسه با شارژر اصلی این اطلاعات پررنگ‌تر و درشت‌تر حک شده و هیچ برجستگی در آن قابل‌مشاهده نیست.

 

اندازه کابل شارژر راهی برای تشخیص شارژر اصلی از تقلبی

این فروشنده لوام جانبی تلفن همراه در اردبیل، تفاوت اندازه کابل شارژر را، راهکار دیگری برای تشخیص شارژر اصلی از تقلبی دانست و گفت: اندازه کابل شارژر اصلی کوتاه، اما در تقلبی اندازه آن‌ها به یک متر هم می‌رسد؛ همین‌طور نماد USB روی بدنه کابل اصلی کم‌رنگ‌تر اما در تقلبی پررنگ‌تر است.
 

وی تأکید کرد: اگر شارژر تقلبی را درست و دقیق مثل شارژر اصلی نیز تولید کنند، با این روش‌های گفته شده قابل‌تشخیص است و جای نگرانی برای خریداران و مصرف‌کنندگان نیست.


 

 داغ‌کردن آداپتور در حین شارژر نشانه تقلبی بودن 

شیخی داغ‌کردن آداپتور در حین شارژر گوشی را راهکار دیگری برای تشخیص شارژر اصلی دانست و بیان داشت: داغ‌کردن آداپتور و گوشی حین شارژر، آسان‌ترین راهی است که بدانید شارژر شما اصل نیست.


وی اضافه کرد: به چند دلیل نباید از شارژر تقلبی استفاده کرد؛ آسیب‌زدن به باتری گوشی، آتش‌سوزی در حین شارژکردن، کیفیت ضعیف محصول که باعث خراب‌شدن گوشی می‌شود از جمله دلایلی است که نباید از شارژر تقلبی استفاده کنیم.
 

 این فروشنده لوام جانبی تلفن همراه در اردبیل تصریح کرد: به‌خاطر کیفیت نامطلوب پلاستیکی که در کابل شارژر استفاده می‌شود احتمال اینکه سوکت شارژر در حین شارژ بشکند وجود دارد و بنابراین در انتخاب شارژر باید دقت کرد. 
 

نشان‌واره UL بر روی آداپتور نشانه اصل بودن شارژر

وی در ادامه به نشان‌واره UL که بر روی آداپتور یا همان پشت شارژر حک شده است و یک دایره‌ای آن را احاطه کرده، اشاره کرد و گفت: این نشان از اصل بودن محصول است؛ لذا اگر این علامت نباشد یا به صورتی که گفتیم روی آداپتور حک نشده باشد، سعی کنید از آن شارژر دیگر استفاده نکنید؛ چون محصولی که در دست شماست، تقلبی است.


شیخی بیان داشت: از طریق زمان‌سنجی هم می‌توان شارژر اصلی را از شارژر تقلبی تشخیص داد، چون شارژر اصلی نسبت به شارژر تقلبی مدت‌زمان کمتری جهت پرشدن باتری لازم دارد.

ارسال نظرات