خبرهای داغ:

افزایش چهار درصدی مصرف انرژی شبکه برق خوزستان

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: انرژی مصرفی از ابتدای امسال تا دی ماه ۳۹ هزار و ۳۲۷ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود چهار درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
کد خبر: ۹۵۷۳۵۴۳
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، فرامرز شادفر با بیان اینکه در دی ماه ۲ امسال هزار و ۱۱۵ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده، اظهار کرد: از ابتدای سال تا دی ماه ۱۴۰۲، میزان ۳۹ هزار و ۷۳ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: از مقدار برق تولیدی در دی ماه، ۱۲.۷ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۸۶.۹ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود چهار دهم درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: از یک هزار و ۸۳۸ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در دی ماه، ۴۳ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۵۷ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دوکوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.

شادفر اظهار کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۲ هزار و ۱۳۱ گیگاوات ساعت ۷.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف در دی ماه ۱۴۰۲ با مصرف ۳ هزار و ۶۹۰ مگاوات نسبت به پیک بار دی ماه سال قبل، یک درصد افزایش داشته است.

ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۶ هزار و ۹۴ مگاوات است که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۵۸ مگاوات برآورد شده که ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز ۳۴۲ مگاوات است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار