خبرهای داغ:

طرح ۵۷ هکتاری صنایع تبدیلی کشاورزی شوش تصویب شد

فرماندار شوش گفت: طرح توجیهی مجتمع بزرگ صنایع تبدیلی کشاورزی شوش با وسعت ۵۷ هکتار در شورای برنامه ریزی خوزستان تصویب شد.
کد خبر: ۹۵۷۳۶۰۲
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان محسن حویزه فرماندار شوشدر حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان می گوید: طرح توجیهی مجتمع صنایع تبدیلی کشاورزی شوش که موجب تحول اساسی در این شهرستان و شمال خوزستان می‌شود در شورای برنامه ریزی خوزستان به ریاست استاندار ارایه و به تصویب رسید.

وی ادامه داد: این مجتمع صنایع تبدیلی کشاورزی در زمینی به وسعت ۵۷ هکتار و با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال احداث می‌شود که گام اول این طرح با۲۰ هکتار وسعت طی سه سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شوش تصریح کرد: مجتمع صنایع تبدیلی کشاورزی شوش یکی از عوامل محرک توسعه و تضمین بازار کشاورزی، دامداری و صنایع تبدیلی در استان و کشوری است.

وی با بیان اینکه در طرح توجیهی این مجتمع تمام زیرساخت‌های خدماتی، اداری، رفاهی، صنعتی، تفریحی و ورزشی مورد نیاز یک مجتمع به روز و مجهز پیش بینی شده است ادامه داد: زیرساخت حمل و نقل، سوخت گیری، انبار، بسته بندی و صنایع تبدیلی در طراحی این مجتمع لحاظ شده است.

وی ادامه داد: استقرار شرکت‌های صادراتی، کارخانه فرآوری میوه و سبزیجات و همچنین امکانات بسته بندی کالاهای صادرات در طرح توجیهی این مجتمع لحاظ شده است‌.

حویزه با تاکید بر اینکه احداث این مجتمع موجب تحول در اشتغال و اقتصاد منطقه می‌شود تصریح کرد: با اجرای این طرح برای بیش از ۶۰۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

خوزستان در برداشت گندم رتبه اول و رکورد دار کشور است و شهرستان‌های شوش و کرخه نیز در خوزستان دارای بالاترین آمار برداشت گندم هستند. شهرستان شوش همواره جزو رتبه‌های نخست کشور در تولید کلزا است.

۷۵ هزار هکتار زمین زارعی از جمله ۴۱ هزار هکتار گندم، ۱۱ هزار هکتار کلزا، ۱۱ هزار هکتار چغندرقند، ۱۱ هزار هکتار نیشکر و یک هزار هکتار سیفی جات در شوش کشت می‌شود و این موجب شده تا این شهرستان دارای رتبه‌های برتر کشاورزی در استان و کشور باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها