شهید حسن باقری نابغه جنگ و مغز متفکر اطلاعات نظامی ایران بود

رئیس اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضرت عباس(ع) با بیان اینکه حماسه‌های دفاع مقدس در سایه ایثار شهدای اطلاعات رقم خورد، گفت: شهید حسن باقری نابغه جنگ و مغز متفکر اطلاعات نظامی ایران بود.
کد خبر: ۹۵۷۳۶۸۸
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳

شهید حسن باقری نابغه جنگ و مغز متفکر اطلاعات نظامی ایران بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل رئیس سازمان اطّلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضرت عباس(ع) استان اردبیل، با اشاره به بزرگداشت روز اطلاعات، اظهار داشت: روز نهم بهمن، سالروز شهادت سرلشکر پاسدار حسن باقری و شهدای افتخارآفرین و عزت‌بخش اطلاعات، به‌عنوان روز اطّلاعات در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است و هر سال به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای جهت ترویج فرهنگ حماسه، جهاد، مقاومت و شهادت با رویکرد جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی برگزار می‌شود.

وی به تبیین منزلت و نقش کلیدی عناصر اطلاعات در صحنه‌های دفاع مقدس پرداخت و گفت: تکریم خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان اطّلاعات دفاع مقدس از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ماست؛ چراکه امنیت کشور در گروی ایثار این شهدای گران‌قدر حاصل شده است.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه حضرت عباس(ع) در ادامه سخنان خود با تبیین شخصیت نابغه دفاع مقدس شهید حسن باقری گفت: ارائه الگوی عملی به نسل جوان امروز از ضروریات است و برای این منظور همه باید تلاش کنند با فرهنگ‌سازی در جامعه شهدای بزرگی چون حسن باقری به‌عنوان یکی از نوابغ دوران دفاع مقدس بین جوانان الگوسازی شود.

وی راجع به نقش شهدای اطلاعات عملیات در دوران دفاع مقدس گفت: بدون شک شهدای اطلاعات در دفاع مقدس از حماسه‌سازان بودند و بدون تردید حماسه‌آفرینی‌های شهدای دوران دفاع مقدس با نقش‌آفرینی شهدای اطلاعات رقم خورده است.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه حضرت عباس(ع) تصریح کرد: ایثار شهدای اطلاعات عملیات در راستای تداوم نهضت عاشورای حسینی بود و کربلای ایران نیز در راستای کربلای امام حسین(ع) و یاران باوفایش مفهوم و معنا می‌یابد.

وی به نقش نیروهای اطلاعات در پیروزی‌های بزرگ دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نیروهای اطّلاعاتی در پیروزی عملیات‌های بزرگ و افتخارآفرین همچون فتح‌المبین و آزادی خرمشهر، فاو و کربلای5 نقش تعیین‌کننده ایفا کردند و در رفیع‌ترین جایگاه‌ها قرار دارند.

این پیشکسوت دفاع مقدس گفت: فرماندهان عالی جنگ، فرماندهان تیپ‌ها و لشکرها بر اساس اطلاعات صحیحی که از وضعیت دشمن، جغرافیا و وضعیت اقلیمی مناطق مرزی ایران و عراق توسط نیروهای اطّلاعات به‌دست می‌آمد می‌توانستند تصمیم درست برای انتخاب صحنه نبرد بگیرند و متناسب با ضعف دشمن و قدرت نیروهای خودی پیروزی را محقق کنند.

وی با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امنیت گفت: طبق بیانات فرمانده‌کل قوا، امنیت یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای یک ملت و کشور است. مهم‌ترین مشکل برای یک کشور وقتی به‌وجود می‌آید که در محیط کار، در محیط زندگی، در محیط تحصیل و در فضای عمومی جامعه، مردم احساس امنیت نکنند، اینجاست که مغزهای فعال، دست‌های توانا و سرانگشتان ماهر، هیچ‌یک نخواهند توانست مسئولیت مهمی را که هر کدام بر دوش دارند، به انجام برسانند، در فضای امنیت است که هم تلاش علمی، هم تلاش اقتصادی، هم روحیه و نشاط و هم همه‌ فعالیت‌های یک کشور می‌تواند به‌درستی برنامه‌ریزی و بادقت دنبال شود تا به نتیجه برسد.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه حضرت عباس(ع) در پایان سخنان خود یاد و خاطره شهدای اطلاعات استان اردبیل در دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و از تلاش‌های سربازان گمنام در برقراری امنیت کشور و استان اردبیل قدردانی کرد.

ارسال نظرات