اردبیل شرایط لازم برای میزبانی مسابقات قهرمانی والیبال مردان جهان را دارد

اردبیل - بسیج- مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: این استان شرایط لازم برای میزبانی از مسابقات قهرمانی والیبال مردان جهان در سال ۲۰۲۵ را دارد.
کد خبر: ۹۵۷۳۷۴۶
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

اردبیل شرایط لازم برای میزبانی مسابقات قهرمانی والیبال مردان جهان را دارد

محمد علی پهناور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج، با اشاره به اعلام آمادگی فدراسیون والیبال کشورمان برای میزبانی از مسابقات قهرمانی والیبال مردان جهان در سال ۲۰۲۵، افزود: فدراسیون والیبال کشورمان شهرهای اردبیل، تهران، ارومیه، یزد، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز را به عنوان کاندیدای اصلی میزبانی از این رقابت‌ها معرفی کرده است.

وی اظهار کرد: اردبیل تاکنون میزبان چندین مسابقات آسیایی ، بین‌المللی و جهانی در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله والیبال بوده و به اذعان کارشناسان، متخصصان، ورزشکاران، شرکت‌کنندگان و ناظران این استان میزبان شایسته‌ای در این رقابت‌ها بوده و کارنامه درخشانی در میزبانی از مسابقات مهم دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: با توجه به امکانات و زیرساخت‌های ورزشی استان، اردبیل شرایط لازم برای میزبانی از مسابقات قهرمانی والیبال مردان جهان در سال ۲۰۲۵ را دارد و مسئولان استان تلاش می‌کنند تا این رقابت‌ها به میزبانی اردبیل برگزار شود.

پهناور با اشاره به اینکه استان اردبیل تجربه برگزاری مسابقات در سطح جهانی و بین‌المللی را دارد، اضافه کرد: هفته چهارم مسابقات لیگ والیبال مردان جهان با حضور تیم‌های ایران، استرالیا، پرتغال و فرانسه در سال ۱۳۹۸ و مسابقات والیبال امیدهای آسیا و انتخابی جهان با حضور تیم‌های والیبال امید ۱۱ کشور ایران، پاکستان، چین، چین تایپه، تایلند، ازبکستان، قزاقستان، ژاپن، استرالیا، مالزی و سریلانکا در سال ۱۳۹۶ به میزبانی اردبیل برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل ادامه داد: اردبیل بعد از تهران تنها استانی است که دارای ۲ سالن استاندارد و مورد تایید کنفدراسیون آسیا است و امیدواریم مسابقات قهرمانی والیبال مردان جهان در سال ۲۰۲۵ به میزبانی اردبیل برگزار شود.

وی گفت: برگزاری مسابقاتی در این سطح علاوه بر رشد و توسعه ورزش استان باعث معرفی و شناساندن قابلیت‌های استان و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

به گزارش بسیج، فدراسیون والیبال ایران چندی پیش آمادگی خود را برای میزبانی از مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان در سال ۲۰۲۵ را به فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که مسئولان فدراسیون جهانی ضمن موافقت با این درخواست از ایران خواستند تا طرح و برنامه خود را برای میزبانی از این رقابت‌ها را به صورت کتبی ارسال کنند.

رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان در تابستان سال ۲۰۲۵ با حضور ۳۲ تیم برگزار خواهد شد و با توجه به تعداد تیم‌ها و فرمول مسابقات حداقل چهار شهر که دارای یک سالن مسابقه کاملا استاندارد، ۲ سالن تمرین، هتل‌های مناسب، فرودگاه برای جابجایی تیم‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن و تمامی تجهیزات لازم برای میزبانی این رقابت‌ها باشند، برای برگزاری این مسابقات نیاز است.

بر همین اساس شهرهای اردبیل، تهران، ارومیه، یزد، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز به عنوان کاندیدای اصلی میزبانی از این رقابت‌ها مطرح هستند.

استان اردبیل با جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

ارسال نظرات