دعوت بنیاد کارافرینان گام دوم از اقشار مختلف مردم برای حضور حداکثری در انتخابات

جلسه هم اندیشی در جلسه هم اندیشی بنیاد کارافرینان گام دوم که با حضور مدیران و کارشناسان و مسئولین بلند پایه کشوری با حضور اندیشمندان مدیران و مسئولان بلند پایه کشوری برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۳۸۷۲
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴

 در این جلسه هم اندیشی مدعوین به تبیین نقطه نظرات خود پرداخته و به تعیین شورای عالی سیاستگذاری بنیاد کارافرینان گام دوم پرداختند.

    . در این جلسه   سعیدشبانیان مدیر  بیناد کارافرینان گام دوم   به محور های اساسی  گام دوم انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت  و با توجه به محورهای گام دوم  به تبیین استراتژی های  بنیاد کارافرینان و گام دوم پرداخت  . وی با تاکید بر فرمایشات رهبری به این مهم اشاره کرد که :بنیاد کارافرینان درس‌هایی که رهبر معظم انقلاب به عنوان نسل اول انقلاب برای جوانان ایراد نموده اند را سرلوحه و مرام نامه خود نموده اند

مدیر بنیاد کارافرینان گام دوم در ادامه به تشریح ماموریت‌های نسل جوان برای گام دوم انقلاب اشاره کرد و دو مولفه علم و پژوهش و سبک زندگی را بر پایه بیانات رهبری را خط راه و مسیر روشن گام دوم اعلام نمودند .

با توجه به این مهم که مقام معظم رهبری دانش را آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور  دانسته و تاکید  دارند که ما هنوز از قلّه‌های دانش و اقتصاد جهان بسیار عقبیم و باید به قلّه‌ها دست یابیم امروز رسالت مهم ما در گام دوم انقلاب رسیدن به قله های ترقی است .

در ادامه   ایمان مصدری با اشاره به ضرورت های زمانه و مخصوصا بحث انتخابات   پیش رو به تشویق مردم به حضور در انتخابات اشاره کرد و با تاکید بر عدم گرایش و وابستگی سیاسی بنیاد کارافرینان گام دوم و وصل دولت و بخش خصوصی و دانشگاه و انجمن ها و سازمانهای مردم نهاد به یکدیگر و بهره برداری حداکثری از ظرفیت های روز جامعه به حل مشکل اشتغال جوانان اشاره کرد.

 

در ادامه جلسه خانم خاطره استاد رضایی  با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی و کارافرینی هدفمند برای بانوان گفت: تعاونی ها ساختار حقوقی موثق و مناسبی برای ایجاد بستر ساماندهی،اموزش،و اشتغال برای جامعه زنان و خانواده باشد،و همچنین این ساختار،با توجه   به رشد اجتماعی و اقتصادی توام ،قابلیت افزایش ظرفیتها و توسعه مشارکتهای اقتقادی و اجتماعی در خود دارد.

.وی تاککید کرد: در کلیه ردیف های کاری در کلیه حوزه ها ی  اقتصادی و اجتماعی امکان تشکیل تعاونی وجود دارد فارغ از تخصیص جنسیتی، و مطابق قانون بخش تعاون  

از پتانسیل بخش تعاون معمولا سلیقه ای استفاده شده است اما در دولت کنونی چنین مسئله ای نبوده و خوشبختانه وضعیت  بهتری داریم و مخصوصا فضای تریبونی بدی نداریم اما باید به سمت و سوی ایجاد ظرفیتهای متعدد ، تجمیع و ایجاد تشکلهای مختلف  و توسعه و بهبود فضای تعاونی ها باید گام برداریم. تلاش برای شبکه سازی از دیگر اقدامات میباشد.

نکته مهم دیگر توجه به تقویت و حمایت صحیح از بانوان مدیر خانواده در کشور است و اصلاح هر گونه نفسیر و نگاهی که به دور از حفظ جایگاه و کرامت جایگاه بانوان در سطح اجتماعی و   در سطوح برنامه ریزی کلان وجود دارد باید در مسیر برنامه ریزی و اجرا قرار گیرد.

کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران  تمامی تلاش خود را برای ایجاد تعامل و هم افزایی در چارچوب قانون و اخلاق و عرف اجتماعی برای بکارگیری نیروهای متعهد بکار گرفته است و امادگی تعامل با تمامی ساختارهای موثق را اعلام میدارد.

در این جلسه  اقای شبانیان احکام همه مدعوین را به انان ابلاغ نموده و همچنین ازخانم استاد رضایی رئیس  کمیسیون بانوان اتاق نیز به عنوان معاونت امور بانوان بنیاد کارافرینان گام دوم دعوت به همکاری وتعامل گردید.

 

ارسال نظرات