مادر شهیدان محمد رضا و حسن محمدی مبارک آبادی مرحومه بانو «زینب عبد» دارفانی را وداع گفت و به ارواح مطهر شهدایش پیوست.
کد خبر: ۹۵۷۳۹۶۶
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مرحومه عبد در سال‌های ۱۳۶۴ و ۱۳۶۵ در فاصله دو ماه هر ۲ فرزندش را تقدیم راه اسلام کرد و بر داغ فراق عزیزانش صبر نمود.

محمدرضا متولد فروردین سال ۱۳۴۲ بود. وی ۱۲ اسفند ماه سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر هشت منطقه فاو به شهادت رسید، برادرش حسن چهار سال از محمد رضا بزرگتر بود، وی ۲ ماه بعد از شهادت برادر هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۵ در جزیزه مجنون بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

مرحومه عبد در تمام این سال‌ها بر داغ فراق عزیزانش صبر نمود و در راه شهدا پایداری کرد و سرانجام روز گذشته در سن ۹۱ سالگی دارفانی را وداع گفت و مهمان شهدایش شد.

این خانواده ایثارگر در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی نیز با پخش اعلامیه های حضرت امام و حضور در تظاهرات در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند، با آغاز جنگ تحمیلی این خانواده علاوه بر تقدیم دو فرزندش در راه دفاع از انقلاب اسلامی لحظه‌ای در کمک به جبهه‌های حق علیه باطل کوتاهی نکردند، والدین شهید بعد از دوران دفاع مقدس نیز ضمن حضور موثر در آیین های عزاداری اهل بیت (ع) منزل خویش را نیز تبدیل به حسینیه شهیدان محمدی مبارک آبادی نمود و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع از ولایت تا آخرین لحظه حیات خویش کوشیدند.

پیکر مطهر این مادر ایثارگر امروز ۱۰ بهمن ماه ساعت ۱۵ از مسجد چهل اختران به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) تشییع و در جوار شهدا آرام خواهد گرفت.

مراسم ختم این مادر بزرگوار بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد چهل اختران قم برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار