کارشناس مسائل سیاسی استراتژی دشمن را حضور حداقلی مردم در انتخابات دانست و گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا اجازه ندهند جمهوری اسلامی به عنوان یک الگوی حکمرانی موفق دینی در دنیا معرفی شود.
کد خبر: ۹۵۷۴۳۶۹
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دستجانی کارشناس مسائل سیاسی صبح امروز در رویداد فرهنگی هنری بسیج با محوریت (ایران قوی_حضور حداکثری) که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات باید همراه با دشمن شناسی و بصیرت باشد، گفت: رهبر معظم انقلاب بعد از فتنه ۸۸ واژه بصیرت، تبیین و تفسیر را مکرراً بیان کرده‌اند.

وی شناخت را اولین شرط بصیرت دانست و افزود: از صدر اسلام تا به امروز در تاریخ بزنگاه‌هایی داشتیم که بی‌بصیرتی مسلمانان مسیر تاریخ را تغییر داد لذا بصیرت‌افزایی وظیفه همگانی است.

این کارشناس مسائل سیاسی به مسائل غزه نیز اشاره و تصریح کرد: در صحنه غزه چیزی جز امید وجود ندارد؛ در برهه‌ای که ما در آن قرار داریم و رهبری از آن به عنوان پیچ تاریخی یاد می‌کنند یک جدال و منازعه تمدنی بین مدرنیته غربی و انقلاب اسلامی برقرار است.

دستجانی ادامه داد: این جدال و منازعه موجب شکل‌گیری هندسه قدرت در دنیا می‌شود و این هندسه جدید در دنیا و منطقه موضوعات مهمی است که با متغیرهای ناظر بر آن باید نگاه و تحلیل کنیم.

وی فلسفه شکل‌گیری اسرائیل در منطقه را حفظ هویت و منافع تمدن غرب دانست و افزود: دشمنان تلاش می‌کنند تا اجازه ندهند جمهوری اسلامی به عنوان یک الگوی حکمرانی موفق دینی در دنیا معرفی شود؛ اینکه بعد از عملیات طوفان الاقصی شاهدیم که آمریکا وارد صحنه حمایت از اسرائیل می‌شود، تصدیق این واقعیت و گفته رئیس جمهور آمریکاست که می‌گوید اگر اسرائیلی هم در منطقه وجود نداشت باید آن را ایجاد می‌کردیم.

این کارشناس مسائل سیاسی جبهه مقاومت را مدافع تمدن اسلامی دانست و تصریح کرد: تمدن غرب یا همان استکبار جهانی ناگزیر است که برای حفظ تنش‌های درونی و بیرونی خود در صحنه‌های تقابلی بیرون مرزی خود محتاطانه برخورد کند تا با کمترین هزینه بتواند تنش‌های داخلی‌اش را کنترل کند.

آمریکازدایی در منطقه پس از طوفان الاقصی

وی با تاکید بر اینکه آمریکازدایی در منطقه در حال شکل گرفتن است، افزود: آمریکا در حال افول است و انتقال قدرت از غرب به شرق منتقل می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی به سیاست‌ها و راهبردهای استکبار جهانی در مقابله با جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: انتخابات پیش‌رو بسیار حائز اهمیت است؛ اگر مردم حضور حداکثری داشته باشند در واقع انتخابات امنیت‌زا خواهد بود لذا دشمن تمام تلاشش را می‌کند تا انتخابات با مشارکت حداکثری در ایران رقم نخورد.

دستجانی ادامه داد: حضور حداکثری در انتخابات بی‌شک بر جریانات منطقه و جهان نیز اثرگذار خواهد بود؛ لذا یکی از راهبردهای دشمن تحریم انتخابات است لذا با برخی از ایادی داخلی خود به دنبال مشارکت حداقلی و سیاه‌نمایی در حضور مردمی است تا نشان دهد اکثریت مردم ایران در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

وی افزود: هدف دشمن در ایجاد حضور حداقلی، به پای میز مذاکره کشاندن جمهوری اسلامی ایران و در نهایت مهار آن است که در این حوزه به دنبال بی‌ثبات‌سازی و شکستن اقتدار نظام اسلامی است.

این کارشناس مسائل سیاسی جهاد را بر 5 نوع دانست و گفت: جهاد آگاه‌سازی، اعتمادسازی، رضایتمندسازی و پرهیز از دوقطبی‌سازی از جمله جهادهایی هستند که هر کدام از ما می‌توانیم به سهم خود در جامعه انجام دهیم.

دستجانی خاطرنشان کرد: امسال سال مهمی برای ما است؛ انتخابات را در پیش داریم و حضور آحاد مردم در انتخابات همگی مصداق دشمن شناسی و بصیرت و تقوای عملی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات