خبرهای داغ:
در دهه فجر امسال یکهزار و ۵۲۳ طرح در حوزه‌های مختلف کلنگ زنی می‌شوند یا به بهره برداری می‌رسند.
کد خبر: ۹۵۷۴۴۳۵
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، علی اکبر حسینی محراب در نشست خبری که باحضور معاونان و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه به منظور تشریح برنامه‌های دهه فجر برگزار شد، گفت: ارتباط مدیران اجرایی با خبرنگاران باید قوی باشد و این ارتباط تقویت و حفظ شود.


وی افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه برای تولید اخبار و آگاه سازی جامعه از کار‌ها و خدمات دولت و مسئولان تلاش می‌کنند، بنابراین باید مواد اولیه و خام طرح‌ها در اختیار آنها قرار بگیرند و از آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و کار‌های عمرانی مطلع شوند.


حسینی محراب با بیان اینکه دولت سیزدهم به دنبال تکمیل زیرساخت‌ها است، ادامه داد: کار‌های خوبی در استان خوزستان انجام شده است، ولی تا نقطه قابل قبول، فاصله زیادی داریم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه به دلیل تورم و گرانی و شرایط اقتصادی، طرح‌ها به سختی دنبال می‌شوند، اضافه کرد: در حوزه راه ها، کار‌های زیادی باید انجام شود، در خوزستان فقط یک بزرگراه اهواز-ماهشهر داریم که باتوجه به موقعیت راهبردی استان، باید به دنبال توسعه راه‌ها باشیم.


کلنگ زنی و بهره برداری یکهزار و ۵۲۳ طرح


محمد خانچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در تشریح برنامه‌های دهه فجر امسال گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، یکهزار و ۵۲۳ طرح در حوزه‌های مختلف در سطح استان کلنگ زنی می‌شوند و یا به بهره برداری می‌رسند.


وی افزود: از این تعداد، ۱۲۱ طرح کلنگ زنی خواهند شد و یکهزار و ۴۰۲ طرح نیز مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.


خانچی درخصوص طرح‌های حوزه آب می‌گوید: برای تامین آب آشامیدنی و پایداری آن یکهزار و ۹۵۲ طرح آبرسانی درحال اجرا است که مهم‌ترین آنها اندیمشک و دارخوین است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اجرای طرح آبرسانی فدک، کوثر و غدیر در استان گفت: در حوزه فاضلاب نیز طرح جمع آوری فاضلاب در شرق اهواز که به رودخانه کارون سرازیر می‌شود، با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان اجرا شده است که در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.


کاهش سرقت در خوزستان


ولی اله حیاتی، معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان وضعیت امنیت در استان را قابل قبول عنوان کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال شاهد روند کاهشی سرقت‌ها بوده ایم.

وی افزود: برای مبارزه با قاچاق و واردات اسلحه و مهمات، کنترل مرز‌ها چندبرابر شده است و نتایج خوبی در این زمینه حاصل شده است.


حیاتی می‌گوید: برای مقابل با سرقت کابل در خوزستان نیز بیش از ۸۰ درصد از کابل‌ها به خود نگهدار تجهیز شده اند.


وی اضافه کرد: در حوزه انتخابات نیز ستاد انتخابات استان خوزستان تشکیل شده است و آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری مردم را داریم.


آماده سازی بیش از ۳ هزار شعبه رأی گیری در خوزستان


عبدالله افرازه شهاوند، رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به آمادگی برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال، گفت: ۵۰ هزار نفر در سراسر کشور و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۴ حوزه انتخاباتی ثبت نام کرده اند.

وی افزود: در غربالگری اولیه در استان خوزستان، یکهزار نفر به دلایل مختلف رد صلاحیت شده اند و صلاحیت ۸۳۳ نفر در حوزه‌های انتخابیه استان تایید شده است.


افرازه شهاوند با بیان اینکه به ازای هر کرسی مجلس شورای اسلامی ۴۶ نفر با یکدیگر رقابت خواهند کرد، ادامه داد: برای انتخابات امسال ۳ هزار و ۵۳۱ شعبه نهایی شده است که این رقم نشان دهنده افزایش ۱۲ درصدی شعب رأی گیری است.


وی در پایان گفت: همه کار‌ها برای برگزاری انتخابات پرشور انجام شده است و اولین استانی هستیم که همه امکانات و تجهیزات را آماده کرده ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار