نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، گفت: انتخابات یک رزمایش برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۷۴۴۷۹
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان،  آیت الله مصطفی محامی در دیدار مدیران و اعضای ستاد گرامیداشت دهه مبارکه فجر ضمن تبریک فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم ما به برکت انفاس قدسیه حضرت امام‌خمینی (ره) و با نگاه توحیدی برگرفته از منابع دینی، توانستند به خداوند متعال تکیه کرده و در انقلاب به پیروزی برسند چرا که با معادلات مادی و ظاهری پیروزی انقلاب ممکن نبود.

وی بیان کرد: مردم ما به پیروزی رسیدند و سالیان سال مقاومت کرده و توانستند تا به امروز بایستند و الگویی برای سایر ملت‌های آزاده باشند و گفتمان انقلاب اسلامی را به کشورهای دیگر صادر کنند و جبهه مقاومت نیز با همین نگاه روز به روز گسترش پیدا کرده و تقویت شد.

وی ادامه داد: فلسطین امروز با فلسطین سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست چرا که در عین مظلومیت مقاومت مقتدرانه و جانانه‌ای داشته و دشمن را به لرزه انداخته که برگرفته از همین نگاه توحیدی است.

امام جمعه زاهدان، تصریح کرد: چیزی که علت وجود یک واقعه می‌شود علت ماندگاری آن هم خواهد بود و ما اگر بخواهیم این انقلاب همچنان سربلند و سرافراز باشد باید همان نگاه توحیدی، جهاد، تلاش، خلوص نیت، حرکت در مسیر انقلاب، استقامت و پرهیز از غفلت را داشته باشیم.

محامی اظهار کرد: ما چنین چیزی را همواره در طول دوران انقلاب تجربه کرده‌ایم و هر زمانی که از مبانی انقلاب فاصله گرفته‌ایم دچار مشکل و از اهداف خود دور افتاده‌ایم و طبق تعبیر مقام معظم رهبری هر چقدر که ما به مبانی اسلام و انقلاب وفادارتر ماندیم پیشرفت ما در آن عرصه بیشتر بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در گفت: اگر عرصه‌های مختلف علمی، نظامی، دفاعی، امنیتی، اقتصادی، معیشتی را در نظر بگیریم در بسیاری از محورهای پیشرفت داشته‌ایم و متقابلاً در بسیاری از محورها نیز دچار مشکل هستیم که پیشرفت‌ها، نشأت گرفته از کار شبانه‌روزی، تلاش، مجاهدت‌های خاموش، ایمان، اخلاص و امید است و عقب ماندگی‌های ما نیز حاصل از کم‌کاری، دزدی، اختلاس، فساد اخلاقی و فساد اداری است.

وی بیان کرد: برای مثال طیف‌های مختلفی در میان اصحاب پیغمبر اکرم (ص) حضور داشتند که در جنگ بدر پای کار و گوش به فرمان بودند و به پیروزی رسیدند اما در جنگ احد همین افراد پای کار نیامده و گوش به فرمان همان فرمانده نبودند و با شکست مواجه شدند.

وی اضافه کرد: شرط ماندگاری انقلاب اسلامی این است که مردم پای کار بیایند چرا که نمونه آن را در تاریخ داریم و با عدم همراهی مردم حتی امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) نیز به شهادت رسیدند.

وی گفت: اگر بخواهیم انقلاب ما همچنان سربلند و پیشتاز باشد باید تلاش کنیم تا فرهنگ انقلاب، جهاد، ایثار، مقاومت و حال و هوای ابتدای دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس را حفظ کنیم که در چنین صورتی پیروزی‌ها همچنان استوار خواهد بود.

محامی خاطرنشان کرد: باید از فرصت جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی استفاده کنیم تا این حال و هوا را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

وی گفت: در جلسات سال‌های گذشته بر لزوم مردمی بودن جشن‌های پیروزی انقلاب، انتقال محتوا و پیام انقلاب به نسل‌های جدید، ارزیابی عملکرد و مقدار پیشرفت‌ها تاکید کردیم که همچنان ضرورت دارد و باید مشخص کنیم که برنامه‌های ما چه مقدار گسترش کمی و کیفی پیدا کرده و چه مقدار از فرصت‌ها، برای انتقال پیام استفاده کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: انتخابات و دهه فجر ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند چرا که حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خود یک انتخابات و رفراندوم است و این جمعیت نشان دهنده میزان حضور مردم است و طیف‌های مختلف در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: انتخابات یک رزمایش برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی هست و رزمایش برای سنجش میزان آمادگی بوده و هر چقدر این رزمایش با شکوه و جمعیت بیشتر باشد، نشان از آمادگی بیشتر و مستحکم بودن پایگاه انقلاب اسلامی است.

امام جمعه زاهدان افزود: یک بخش کار به مردم بر می‌گردد که حضور گسترده در انتخابات داشته باشند و بخش دیگر کار نیز به مسئولان حوزه انتخابات از جمله هیأت اجرایی و و نظارت بر می‌گردد که زمینه حضور پر شور مردم را فراهم کنند آن هم با تعدد و تنوع طیف‌های مختلف کاندیداهایی که در داخل خانواده انقلاب هستند.

وی گفت: مجموع عملکرد مسؤولان نیز در میزان شرکت مردم در انتخابات تأثیر دارد که اگر به خوبی عمل کنند مردم برای شرکت در انتخابات رغبت خواهند داشت.

ارسال نظرات