ناصحی تاکید کرد؛

تغییر ساختار بیمه سلامت برای خدمت بهتر به سالمندان کشور

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، بر تغییر ساختار بیمه سلامت برای خدمات بهتر به جمعیت سالمندی کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۷۴۶۷۰
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴

تغییر ساختار بیمه سلامت برای خدمت بهتر به سالمندان کشور

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدمهدی ناصحی، در نشست مشترک با رئیس دانشگاه علامه طباطبایی که به همت مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت ایران برگزار شد، گفت: بیمه سلامت تلفیقی از نیروهای با تجربه و دانشگاهی است، لذا با دیدگاه و رویکرد علمی و شاخصی برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت ۴۵ میلیون نفر بیمه شده دارد که عمدتاً از اقشار ضعیف، کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه هستند، به طوری که ۲۰ میلیون نفر از بیمه شدگان این سازمان از عشایر و روستاییان هستند. بیمه سلامت با سیاست‌های علمی و کارشناسی شده اقدام به شناسایی افراد فاقد بیمه کرد که در همین راستا ۵ دهک اول جامعه تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند.

ناصحی با بیان اینکه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در قالب ۵ صندوق بیمه‌ای از خدمات این سازمان بهره مند می‌شوند، تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه سازمان بیمه سلامت حفاظت مالی از بیمه شدگان است که در این خصوص با اختصاص بیمه رایگان و ایجاد صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب العلاج کمک بسیاری به بیمه شدگان داشته است.

ناصحی با تاکید بر اینکه پوشش جمعیتی مناسب در بحث بیمه در شرایط قابل قبولی قرار دارد، اظهار داشت: علاوه بر سطح، عمق خدمات نیز روز به روز در حال افزایش بوده و خوشبختانه طی سالیان گذشته به میزان خدمات در حوزه توانبخشی، سالمندی و ناباروری افزوده شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بیمه سلامت از ظرفیت و بستر دانشگاه به ویژه مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو در بخش پژوهش استفاده کرده و ما به دنبال آن هستیم که حتی در جذب نیرو از افراد با رشته‌های مرتبط در حوزه بیمه استفاده کنیم، چرا که این افراد در حل چالش‌ها و مشکلات بیمه کارآمدتر هستند. در حال حاضر بحث پیشگیری و خرید راهبردی دو موضوع مهم برای بیمه سلامت است که همکاری‌های تنگاتنگ و تعاملات دو جانبه در این خصوص نقش مهمی برای بیمه خواهد داشت.

وی گفت: در بحث سالمندی نیز بیمه سلامت به دنبال تغییر ساختارها است تا بتواند در آینده خدمات بهتری را به جامعه سالمند کشور ارائه دهد، چون شیب جمعیت به سمت افزایش سالمندی بوده و باید از قبل برای آن تدابیر مناسب در نظر گرفته شود.

ارسال نظرات