نجات دو جوان اردبیلی از قصاص نفس و بازگشت به زندگی

دو جوان اردییلی محکوم به قصاص از چوبه دار نجات یافته اولیای دم به خاطر امام حسین(ع) و حاج قاسم سلیمانی گذشت کردند.
کد خبر: ۹۵۷۴۸۵۲
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

نجات دو جوان اردبیلی از قصاص نفس و بازگشت به زندگی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، با تلاش‌های شبانه روزی هیئت بخشایش ستاد صبر استان و ضمن برگزاری جلسات متعدد با اولیای دم دو مقتول، از قصاص عدول و نسبت به هر دو محکوم علیه اعلام رضایت نمودند و بدین ترتیب دو نفر، از  قصاص نجات یافته و به آغوش خانواده بازگشتند.

رییس کل دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: این گذشت، گذشتی ارزشمند و ایثارگرانه است که توسط اولیای دم انجام گرفت،  پدر یکی از این جوانان از قصاص نجات یافته از جانبازان عزیز و بزرگوار بودند و جهت رضای الله و با عشق به سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی در شب شهادت سردار سلیمانی رضایت و گذشت خود را اعلام کردند.

حجت السلام والمسلمین کثیرلو افزود: بمناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر و با تصمیم خانواده ی مقتولین، دو جوان اردبیلی محکوم به قصاص نجات یافته و به زندگی برگشتند. 

وی ادامه داد: پرونده محکومیتی شعبه سوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص 2 نفر محکوم به قصاص نفس به دلیل ارتکاب بزه قتل عمدی به دنبال درگیری در یکی از محلات اردبیل تشکیل شده بود.

حجت السلام و المسلمین کثیرلو تصریح کرد: پس از گذشت 3 سال از وقوع حادثه هرچند اولیای دم بدوا تقاضای قصاص کرده بودند، با تدابیر دادستان اردبیل و تلاش‌های اجرای احکام کیفری دادسرا و ضمن برگزاری جلسات متعدد، اولیای دم از درخواست قصاص خود صرف‌نظر کردند.

وی ادامه داد: در نهایت نامبردگان در محل شعبه از قصاص عدول و نسبت به هردو محکوم علیه اعلام رضایت کرده و بدین ترتیب دو نفر، از قصاص نجات یافته و پس ازطی تشریفات قانونی به آغوش خانواده برگشتند.

رییس کل دادگستری استان اردبیل در پایان از خانواده ها خواست تا در جهت پیشگیری از چنین حادثه‌های ناگواری، مراقب نوجوانان و جوانان خود باشند و بعنوان والدین از باب دوستی با فرزندان خود وارد شده و در خصوص آسیب‌های اجتماعی نظیر نزاع با آنان گفتگو کنند.

ارسال نظرات