مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۱۳۳ برنامه در سطح استان اجرا و ۱۵ پروژه نیز افتتاح و کلنگ زنی میشود که ۱۷۲ میلیارد تومان مربوط به پروژه های قابل افتتاح و ۶۸ میلیارد تومان مربوط به پروژه های کلنگ زنی خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۷۵۰۲۰
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج زاهدان، محمدهادی طهرانی مقدم دوازدهم بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح دستاوردهای اداره کل و اقدامات انجام شده و قابل اجرا در دهه فجر امسال برگزار شد اظهار کرد: امسال با تلاش های صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده در ستاد دهه فجر اداره کل ۱۳۳ برنامه در معاونت های مختلف و با عنوان برنامه های مرتبط طرح ریزی و اجرایی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی شامل ۱۳ پروژه با اعتبار ۱۷۲ میلیارد تومان افتتاح و ۲ پروژه با اعتبار ۶۸ میلیارد تومان در شهرستانهای سراوان و کنارک کلنگ زنی می شود.

او ادامه داد: این پروژه های قابل افتتاح در قالب ۶ مجتمع گردشگری ۹ بوم گردی و یک مهمانپذیر در شهرهای زاهدان زابل ایرانشهر، نیکشهر و روستاهای تابعه و ۲ دفتر پایگاه ملی خلیج فارس و سواحل مکران و کوه خواجه خواهد بود.

به گفته طهرانی مقدم افتتاح این پروژه ها ۲۳ اتاق و ۱۳۵ تخت به فضای اقامتی استان می افزاید که منجر به ایجاد اشتغال ۱۲۳ نفر شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در ادامه به اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که در بهمن ماه امسال در تهران برگزار می شود گفت: این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیتهای استان است که در آن علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری تعداد ۶۰ بسته و فرصت سرمایه گذاری نیز ارایه خواهد شد.

طهرانی مقدم افزود: به منظور بهره برداری مسافران و گردشگران و عموم مردم استان در ایام الله دهه فجر امسال ساعت بازید موزه ها نیز افزایش پیدا کرده و علاقه مندان می توانند از ساعت ۸ الی ۱۸ عصر از موزه های فعال در سطح استان بازدید داشته باشند.

او تصریح کرد: برگزاری شبهای شعر انقلاب تورهای بازدید از ابنیه های تاریخی دیدارهای مردمی و میزهای خدمت در مصلاهای نماز جمعه و مساجد دیدار با صنعتگران و نشست با فعالین گردشگری و دلجویی و تکریم خانواده های معزز شاهد و ایثارگر از دیگر برنامه هایی است که در این دهه اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات