همزمان با سراسر کشور درمصلی شهر ایلام رزمایش تخصصی سازمان بسیج حقوقدانان استان ایلام به مناسبت دهه مبارک فجر آغاز می شود.
کد خبر: ۹۵۷۵۰۷۹
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۱



به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار منوچهر ملکی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان ایلام گفت: افتتاحیه این رزمایش همزمان با سراسر کشور در محل مصلی شهر ایلام برگزار می‌شود.

ملکی عنوان کرد: با حضور رئیس کل دادگستری استان، قضات، وکلا و کارشناسان حقوقی سازمان بسیج حقوقدانان استان در روز جمعه در مصلی شهر ایلام میز خدمت این سازمان برگزار می‌شود.
سرهنگ ملکی در ادامه افزود: از برنامه‌های پیش بینی شده در دهه مبارک فجر غبار روبی مزار شهدای گمنام استان، اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در قالب میز خدمت، توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان و معسرین، تر‌ویج فرهنگ حسنه صلح وسازش، جهاد تبیین، انجام مشاوره‌های حضوری در محل سازمان می‌باشد.

وی افزود: بازدید وسرکشی از برنامه‌های کانون ها‌ی شهرستان‌ها، برگزاری اردو‌های جهادی، برگزاری نشست‌های بصیرتی، مشارکت در آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد مالی با همکاری ستاد دیه استان و اداره زندان‌ها از دیگر برنامه‌های دهه فجر می‌باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: یکی از رسالت‌های سازمان بسیج حقوقدانان کمک به دستگاه قضایی استان در راستای کاهش حجم ورودی پرنده‌ها به این دستگاه می‌باشد.

ملکی همچنین گفت: اقدامات جهادی سازمان بسیج حقوقدانان علاوه بر ارائه مشاوره حقوقی و قضایی رایگان به عامه مردم می‌تواند زمینه ساز مطالبه گری از ادارات استان در راستای مطالبات بحق مردمی از دستگاه‌های متولی باشد.
این مقام مسئول افزود سازمان بسیج حقوقدانان با در اختیار داشتن ظرفیت عظیم انسانی که در بسیج وجود دارد می‌تواند از وکلای بسیجی، حقوقدانان انقلابی. در راستای حل مشکلات حقوقی مردم بهره بگیرد.
سرهنگ ملکی گفت: وضعیت حقوقی و قضایی استان وضعیت خوب و مطلوبی است، اما بسیاری از عامه مردم با قوانین و حق و حقوق خود نا آگاه هستند، لذا خدمات این سازمان نیز می‌تواند در راستای آگاه سازی مردم به حقوق شهروندی کمک کار آنان باشد تا زمینه پیشگیری ازجرائم به عنوان یکی از دغدغه‌های مسئولین نظام فراهم گردد.
سرهنگ ملکی در پایان افزود: در این رزمایش که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار می‌گردد بیست و سه گروه جهادی در سطح استان بکارگیری می‌شوند تا علاوه بر اجرای موارد معنونه در زمینه‌های عمرانی، خدمات رسانی، مشاوره‌های روانشناسی، و آگاه سازی‌های حقوقی نیز فعالیت نمایند.

ارسال نظرات