مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان از افتتاح و آغاز فعالیت ۹صندوق خرد زنان روستایی و عشایری در دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۵۱۱۵
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: با راه اندازی این صندوق ها تعداد صندوق های خرد زنان روستایی و عشایری در سطح استان به۱۶۳ صندوق با ۵۰۳۳عضو خواهد رسيد.

بهزاد شهرکی با اشاره به اهمیت نقش آفرینی زنان روستایی در امر تولید و امنیت غذایی افزود: طی دولت سیزدهم تعداد ۵۳ صندوق با ۱۵۹۰ نفرعضو در سطح استان راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: با آغاز فعالیت ۹صندوق خرد زمینه اشتغال ۵۰۰نفر زن روستایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می گردد.

شهرکی توسعه زنبور داری، پرورش طیور بومی، صنايع تبدیلی و تکمیلی، گلخانه های کوچک خانگی، تولید محصول سالم و پرورش دام سبک را از عمده طرح‌ها و پروژه های اشتغالزای صندوق های خرد زنان روستایی معرفی و تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی استان با کمک های فنی و اعتباری ،زنان روستایی عضو صندوق های خرد زنان را در راستای اجرای طرح ها حمایت می‌کند.

گفتنی است در ایام دهه مبارک فجر امسال‌ ۲ کارگاه تولید و فرآوری عرقیجات و ترشی جات گیاهی و نیز کارگاه خیاطی ویژه صندوق های خرد زنان روستایی و عشایری در شهرستان های ایرانشهر و زاهدان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسيد.

ارسال نظرات