خبرهای داغ:
بیمارستان بهارستان شهر کرمانشاه که به بیماران سرطانی اختصاص یافته از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب ساخته شده و اکنون به مرحله افتتاح ساختمان رسیده و قرار است انتهای بهار سال ۱۴۰۳ به طور کامل به بهره برداری برسد.
کد خبر: ۹۵۷۵۱۹۳
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ساختمان بیمارستان بهارستان در زمینی به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع و در چهار طبقه ساخته شده در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و نصب تجهیزات تخصصی در آن آغاز خواهد شد.

در این بیمارستان که از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا در آن استفاده شده است، ۱۲۰ تخت بستری، دستگاه های رادیوتراپی، توموتراپی، براکی تراپی و پت اسکن به بیماران خدمات لازم را ارائه می دهند و این در حالی است که علاوه بر ارائه خدمات به بیماران بستری، روزانه تا ۵۰ نفر هم به صورت سرپایی رادیوتراپی می شوند.

استاندار کرمانشاه در بازدیدی که از این بیمارستان داشت با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه و سایر استان های همجوار منتظر تکمیل این پروژه هستند گفت : در دهه فجر امسال، پیمانکار، ساختمان و موتورخانه و بخشی از تجهیزات را تحویل می دهد تا کار نصب تجهیزات اصلی آن آغاز شود.

محمدطیب صحرایی با اشاره به اینکه تکمیل و تجهیز این بیمارستان یکی از اولویت های استان است افزود :بخش زیادی از هزینه های ساخت این بیمارستان و تجهیزات آن انجام شده و مابقی آن هم در اسرع وقت تامین می شود تا بتوانیم تمام پروژه را در پایان بهار سال آینده به بهره برداری برسانیم و مردم به طور کامل از خدمات درمانی آن بهره مند شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در این بازدید، بیمارستان بهارستان را بی نظیرترین بیمارستان دولتی کشور در درمان سرطان عنوان کرد و افزود: با پیگیری های مجموعه مدیران استانی، کار عمرانی این بیمارستان هفته آینده به اتمام می رسد و نصب تجهیزات آن آغاز خواهد شد.

قباد محمدی با اشاره به اینکه بخش های بستری این بیمارستان سریع آماده می شوند و یک تا ۲ ماه آینده بیمار در این بخش ها پذیرش خواهد شد در ادامه اظهار کرد: از آنجاییکه تجهیزات مورد استفاده در این بیمارستان، از پیشرفته ترین تجهیزات دنیا است، نصب آنها قطعا زمان بر است اما همه تلاش خود را به کار می گیریم تا در انتهای بهار سال آینده، این بیمارستان به طور کامل به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه تجهیزات مورد استفاده در این بیمارستان در هیچ بیمارستان دولتی در کشور وجود ندارد افزود : بیش از یک هزار میلیارد تومان تجهیزات در بیمارستان بهارستان نصب و برای ساختمان این بیمارستان هم ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه انجام شده است.

مسئول بخش پت اسکن بیمارستان بهارستان هم در خصوص فعالیت این بخش که از ۱۵ آذر ماه آغاز شده است گفت : در این فاصله تا به امروز ۱۰۰ بیمار را پذیرش کردیم و ۴۵ بیمار هم در نوبت دریافت خدمات قرار دارند.

تینوش الماسی با بیان اینکه نیمی از بیماران پذیرش شده کرمانشاهی نیستند افزود : هزینه این خدمات در بخش خصوصی برای هر جلسه، حدود ۲۳ میلیون تومان است اما ما برای برخی از بیماران چهار میلیون تومان و در برخی موارد هم فقط ۱۰ میلیون تومان از بیمار دریافت می کنیم.

ارسال نظرات