امام جمعه فارسان گفت:یکی ازبهترین فرصت‌ها برای مقابله با تهدیدات دشمن و انتقال مفاهیم بلند و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل بعدی به‌خصوص نوجوان‌ها و جوانان است.
کد خبر: ۹۵۷۵۳۸۴
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محسن ملک پور، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: متقین به آنچه خدای تعالی رزق آنان قرار داده راضی و شکرگزار هستند. إِنَّ كَلاَمَ آلْحُكَمَاءِ إِذَا كَانَ صَوَاباً كَانَ دَوَاءً، وَ إِذَا كَانَ خَطَأً كَانَ دَاءً. امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام در حکمت ۲۶۵ نهج‌البلاغه فرمودند: گفتار دانشمندان اگر صحيح و درست باشد دوا (داروى شفابخش) و اگر نادرست و خطا باشد درد و بيمارى است.

امام‌جمعه فارسان، در ادامه افزود: چه بسا کسی که مشمول نعمت حق هستند ولی به سبب آن به کیفر حق نزدیک می‌گردد؛ و بسا گرفتاری که ابتلایش موجب احسان اوست؛ خدا آزمایش می‌کند تا به او نعمتی دهد، پس به سپاس و شکر نعمت‌ها بیفزا و از سرعت و شتاب در به دست آوردن دنیا کم کن و به‌روزی رسیده، قناعت کن. خداوند تقوای ما را زیاد گرداند.

وی به روزهای آغازین دهه فجر اشاره داشت و گفت: در ایام و روزهای آغازین دهه فجر انقلاب اسلامی هستیم. تبریک عرض می‌کنم. در طول سال‌های بعد از پیروزی، انقلاب اسلامى فراز و نشیب‏هاى فراوان به خود دیده و با ظرفیت بالای الهی که به دست آورده تهدیدهای بی‌شماری را به فرصت تبدیل کرده و به مسیر خود ادامه داده است. یکی ازبهترین فرصت‌ها برای مقابله با تهدیدات دشمن و انتقال مفاهیم بلند و دستاوردهای انقلاب اسلامی  به نسل بعدی به‌خصوص نوجوان‌ها و جوانان است.

امام‌جمعه فارسان، تصریح کرد: البته نباید هدف از جشن‌های انقلاب فقط شادی باشد بلکه باید همه، روش جهاد تبیین را دنبال کنند و دستاوردهای و اهداف انقلاب را به بیان و شیوه‌های نو به‌خصوص برای نسل کنونی و نسل‌های بعد بازگو کنند.

وی افزود: یکی از دستاوردها همین روزهای گذشته اتفاق افتاد زمانی که ماهواره تحقیقاتی «ثریا» با «ماهواره‌بر قائم ۱۰۰» در ۳۰ دی امسال در مدار ۷۵۰ کیلومتری قرار گرفت، یعنی مداری که برای نخستین بار در دسترس کشورمان قرار می‌گرفت، دشمنانی که تازه بعد از چند روز از آن اتفاق بزرگ به خود آمده بودند، ایران اسلامی به چه جایگاهی از علم و دانش دست یافته اند.

حجت‌الاسلام ملک پور اظهار داشت: دشمنان هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند در فاصله یک هفته، قرار است بار دیگر برای نخستین بار شاهد قرار گرفتن سه ماهواره ایرانی با «ماهواره‌بر بومی سیمرغ» با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری قرار بگیرد. انقلاب اسلامی نعمتی است که نور امید را در دل مستضعفان جهان روشن کرده و مقدمات تحقق وعده الهی و حکومت مهدوی را فراهم کرده است و به همان سمت در حال حرکت است. حرکت‌هایی که در عالم واقع می‌شود مثل همین حرکت شجاعانه‌ای که این روزها در یمن می‌بینید این‌ها به برکت انقلاب اسلامی است. یمن مظلوم مقتدر؛ آن منطقه دریایی تحت سلطه یمنی‌ها قرارگرفته است.

وی گفت: رزمندگان یمنی آمریکا و صهیونیست‌های پلید را سردرگم، ذلیل و زمین‌گیرشان کردند. کسانی که هیچ‌چیزی در اختیار نداشتند در فاصله این چند سال الآن موشک‌های نقطه زنی دارند که دریا را در کنترل دارند. دریای سرخ الآن تحت کنترل آن‌هاست. تجارت در آنجا کیلومترها تغییر کرده. باید بروند از آفریقا و از جاهای دیگر بیایند. واقعاً دارد کارش را درست انجام می‌دهد و این‌یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام ملک پور، عنوان داشت: ریشه انقلاب ما تعالیم قرآن کریم و مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است. قرآن کریم همیشه ما را نسبت به جریان باطل در مقابل جریان حق هشدار داده و آموزش داده است که برای غلبه بر دشمنانِ جبهه حق چگونه عمل کنیم.

و ما با بهره‌مندی از قرآن سیاست‌های رفتاری خود با بیگانگان و دشمنانمان را تنظیم کرده و عمل می‌کنیم.

امام‌جمعه فارسان،به مسئله انتخابات هم اشاره داشت و بیان داشت: آرام ‌آرام به فضای انتخابات نزدیک می‌شویم،  کسانی که وارد عرصه تبلیغات می‌شوند باید خیلی مواظب باشند ارزش‌های اسلامی و انقلابی را رعایت کنند و نسبت به کاندیداهای دیگر احترام لازم را داشته باشند و برای اثبات خود دیگران را تخریب نکنند. نیت خود را خدا و خدمت به مردم قرار دهند و در مسیر قانون عمل کنند،کاندیداها در انتخاب مسئول ستاد خود دقت کنند.

حجت‌الاسلام ملک پور، افزود: مردم هم گذشته کاندیداها را بررسی کنند و به موضع‌گیری‌های آنان کاملا آشنا باشند تا در انتخاب اصلح با مشکل مواجه نشوند و ضمن مشارکت در انتخابات به نامزد اصلح رأی دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار