با حضور فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد؛

مراسم اختتامیه جشنواره اسوه در اردبیل

مراسم اختتامیه جشنواره اسوه با هدف تجلیل از 50 نفر از برگزیدگان پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات و مساجد با عنوان طرح اسوه در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۵۴۶۲
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴

مراسم اختتامیه جشنواره اسوه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، ظهر امروز مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره اسوه ویژه فعالین پایگاه‌های مقاومت بسیج در محلات و همچنین فعالین مساجد در تراز انقلاب با حضور سردار غلامحسین محمدی‌اصل فرمانده سپاه حضرت عباس (ع)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین علیی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبر تاریخی مسئول سازمان بسیج محلات و مساجد در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

سردار محمدی‌اصل در این مراسم به تبیین نقش مساجد در دوران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: همانگونه که در دوران قبل از انقلاب اسلامی مساجد نقش اصلی و محوری در ساماندهی انقلابیون در برابر رژیم پهلوی داشتند و اصلی‌ترین پایگاه انقلابیون برابر رژیم پهلوی به شمار می‌رفت، مساجد در دوران دفاع مقدس نیز نقش کلیدی در جذب و آموزش رزمندگان و پشتبانی از آنها در جبهه را داشتند.

وی با بیان اینکه شهدای گرانقدر پرورش یافته مساجد هستند گفت: امروز نیز دوران طلایی مسجد محور در محلات احیا شده و نوجوان و جوانان مسجدی پویایی و طراوت خاصی در محلات ایجاد و در جامعه امیدآفرینی می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) به جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: امروز مساجد بهترین بستر برای جهاد تبیین محسوب می‌شوند چراکه مساجد محل اجتماع اقشار مختلف مردم با هر نوع گرایش و سلیقه است و به‌راحتی می‌توان در قالب جهاد تبیین به جریان‌سازی حقایق پرداخت.

وی در بخش پایانی سخنان خود به بازخوانی فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جذب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: همه باید تلاش کنند تابا بصیرت‌افزایی زمینه‌های مختلف حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی را فراهم کنند چراکه  حضور مردم پای صندوق‌های رأی ضمن اقتدار آفرینی ایران در جهان، موجب اثرگذاری مستقیم مردم در آینده کشور می‌شود.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین علیی نیز در این مراسم به رسالت بسیج در مساجد و محلات پرداخت و گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در کنار گره‌گشایی از مشکلات مردم و پرورش جوانان در تراز انقلاب از جمله کارکردهای بسیج در مساجد و محلات است.

وی به تبیین ماهیت انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی زمانی با مجاهدت‌های امام خمینی(ره) شکل گرفت و به پیروزی رسید که کشور در اوج خفقان قرار داشت و رژیم مستکبر پهلوی زندگی را بر مردم تنگ کرده بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز مقابله با استکبار جهانی بود گفت: امروز اصلی‌ترین وظیفه آحاد مردم در برابر صیانت از خون شهدا، فراهم کردن زمینه‌های حداکثری حضور مردم در انتخابات است.

وی به معیارهای انتخاب اصلح اشاره کرد و گفت: هرچند انتخاب دقیق و آگاهانه بسیار مهم و ضروری است اما اصلی‌ترین وظیفه بسیج فراهم کردن زمینه‌های حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیی به شبهه پراکنی‌های عوامل استکبار در داخل کشور در خصوص موضع سپاه در انتخابات اشاره کرد و گفت: نقش بسیج در انتخابات بصیرت‌افزایی و فراهم کردن زمینه‌های حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی است.

وی با بیان اینکه سپاه از هیچ‌ گروه، جریان و حتی فرد حمایت نمی‌کند تصریح کرد: هرکس ادعای حمایت سپاه در مورد داوطلب و یا جریانی در انتخابات دارد همانا او کذاب است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) به اغتشاشات سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان به دنبال نتیجه گرفتن از اغتشاشات سال گذشته در انتخابات پیش‌رو هستند لذا مردم با هوشیاری کامل و با بصیرت با حضور حداکثری در میدان انتخابات این بار نیز جواب قاطع و دندان‌شکن به آنها خواهند داد.

وی در پایان سخنان خود به نظر امام راحل در انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه طبق فرموده امام خمینی (ره) انتخابات وظیفه شرعی است، گفت: شرکت در انتخابات مبنای قرآنی، روایی، فکری، عقلی و اخلاقی دارد.

 

 حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اکبر تاریخی نیز در این مراسم به تشریح جشنواره اسوه پرداخت و گفت: در حقیقت پایگاه‌های مقاومت، در زمینه برنامه‌های ابلاغی و در بحث برنامه‌های ابتکاری عملکرد خیلی خوبی داشته و توانستند نقش خود را در مسجد و محله به نحو احسن انجام دهند.

وی گفت: از بین ۲۰۴ پایگاه مقاومت در سطح استان و نواحی‌ که در نمایشگاه اسوه شرکت کردند ۲۴ پایگاه به مرحله استانی راه یافتند.

مسئول بسیح محلات و مساجد استان اردبیل به تشریح اهداف این سازمان پرداخت و گفت: یکی از اهداف این نمایشگاه‌، انتقال تجربیات بود. 

وی به سند اعتلا یا فرمان اعتلای بسیج اشاره کرد و گفت: استفاده از تجربیات همواره راه‌گشا است و هدف جشنواره اسوه نیز انتقال تجربه بین پایگاه‌های مقاومت در مساجد و محلات است.

 در پایان این مراسم از 50 نفر از فعالان بسیج محلات و مساجد استان اردبیل تجلیل شد.

 

مراسم اختتامیه جشنواره اسوه در اردبیل

مراسم اختتامیه جشنواره اسوه در اردبیل

 

مراسم اختتامیه جشنواره اسوه در اردبیل

 

مراسم اختتامیه جشنواره اسوه در اردبیل

 

مراسم اختتامیه جشنواره اسوه در اردبیل

 

مراسم اختتامیه جشنواره اسوه در اردبیل

 

مراسم اختتامیه جشنواره اسوه در اردبیل

 

مراسم اختتامیه جشنواره اسوه در اردبیل

 

مراسم اختتامیه جشنواره اسوه در اردبیل

ارسال نظرات
آخرین اخبار