استاندار اردبیل: رشد اقتصادی، نیاز امروز انقلاب اسلامی ایران است

استاندار اردبیل، رشد اقتصادی را مهمترین نیاز امروز انقلاب اسلامی ایران عنان کرد و گفت: آبادانی امروز کشور منوط به تحقق اهداف رشد اقتصادی در همه ابعاد است.
کد خبر: ۹۵۷۵۵۴۵
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

استاندار اردبیل: رشد اقتصادی، نیاز امروز انقلاب اسلامی ایران است

به گزارش خبرنگار بسیج، سیدحامد عاملی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان که به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در مصلای اردبیل برگزار شد، افزود: بدون تحقق رشد اقتصادی، در دستیابی به سایر نیازهای خود نظیر اهداف آموزشی، سلامت و تعالی فرهنگی با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی رشد اقتصادی را منوط به تدوین برنامه هوشمندانه و تعیین درست اهداف و مسیر دستیابی به آن دانست و بیان کرد: برای رسیدن به رشد اقتصادی موثر و جبران عقب ماندگی تاریخی استان اردبیل، تامین زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در همه حوزه‌های توسعه استان در اولویت قرار گرفته است.

استاندار اردبیل با تشریح اقدامات دولت در سال جاری بیان کرد: امسال برای تکمیل راه آهن اردبیل به عنوان مهمترین پروژه توسعه‌ای و عمرانی استان، تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شده و به زودی با اختصاص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار تکمیلی، برای بهره برداری آماده می شود.

وی اجرای ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه تا شروع کار دولت سیزدهم و اجرای همین میزان بزرگراه در طول دوره خدمت این دولت، اجرای پروژه‌های متعدد راه شریانی و روستایی به ارزش۱۴ هزار میلیارد ریال، اجرای خط دوم انتقال گاز به استان با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی و افزایش ۱۴ میلیون متر مکعبی انتقال گاز به استان، اخذ اعتبار ۶۰ هزار میلیارد ریالی برای تکمیل طرح بزرگ ملی آبیاری پایاب سد خداآفرین، آبرسانی به ۲۸۰ روستا، اتصال ۲۰۰ روستا به شبکه ملی اینترنت و آغاز احداث ۲ هزار کلاس درس جدید را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان اردبیل ذکر کرد.

عاملی همچنین گفت: در ایام دهه مبارک فجر بیش از یک هزار پروژه به ارزش ۱۱۰ هزار میلیارد ریال شامل چندین پروژه اقتصادی با سرمایه گذاری ۸۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و صدها پروژه عمرانی دولتی با هزینه ۳۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی به بهره برداری می رسد.

وی همچنین گفت: در ایام دهه مبارک فجر برای گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، چهار هزار برنامه متنوع در نقاط مختلف استان تدارک دیده شده که به اجرا در می‌آید.

استاندار اردبیل اضافه کرد: همه این برنامه‌ها با پیوست انتخابات تدارک دیده شده و خلال اجرای این برنامه ها در طول ایام دهه فجر، ضرورت حضور مردم در پای صندوق رای و نقش مردم در تحقق اهداف انقلاب و اهمیت انتخابات در تعیین سرنوشت کشور و مردم تشریح و تبیین خواهد شد.

ارسال نظرات