خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصدق:

افزایش مشارکت در انتخابات دشمن را ناامید می‌کند/مبارزه جدی با اخلالگران اقتصادی جزء وظایف ذاتی دستگاه قضا است

همدان-معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه دشمن می‌خواهد بین مردم و حاکمیت شکاف ایجاد کند، گفت: در انتخابات پیش‌رو باید تلاش کنیم با افزایش مشارکت در انتخابات دشمن همچون سال‌های گذشته ناامید شود.
کد خبر: ۹۵۷۵۷۳۴
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمد مصدق در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان همدان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین انقلابی بود که در نیمه دوم قرن بیستم زمانی که در جهان همه مسائل بین دو ابرقدرت غرب و شرق تقسیم شده بود با شعار «نه شرقی، نه غربی» در ۱۹ دی ماه سال ۵۶ آغاز و در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه این انقلاب با هیچ یک از انقلاب‌هایی که در دنیا اتفاق افتاده قابل مقایسه نیست، افزود: برخی از سیاستمداران سعی دارند این انقلاب را با انقلاب روسیه و فرانسه و برخی با هند و چین مقایسه کنند اما اگر به وصیتنامه الهی سیاسی امام(ره) نیم نگاهی کنیم متوجه می‌شویم که ایشان فرمودند «نباید شک کرد که انقلاب ایران از همه انقلاب‌ها جداست، هم در پیدایش، هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام و البته تردیدی نداریم که این انقلاب یک تحفه الهی و هدیه غیبی است که از سوی خداوند بر این ملت عنایت نموده است».

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه اگر بخواهیم ویژگی‌های انقلاب اسلامی را برشمریم قطع به یقین در رأس آنها این است که این انقلاب، الهی، ریشه و ماهیت مذهبی داشته است، ابراز کرد: رهبری و هدایت انقلاب توسط روحانیت این مردم صورت گرفته و تمام اقشار جامعه در به ثمر نشستن انقلاب سهیم بودند و هدایت‌های داهیانه امام راحل و پس از ایشان رهبر معظم انقلاب با ساده زیستی، نشان از این انقلاب بی‌نظیر در کشور است.

وی عنوان کرد: ما مکلف هستیم این نظام و انقلاب را حفظ و حراست کنیم و اگر کوتاهی شود به طور قطع در نزد خداوند مسئول هستیم و هیچ وقت در مقابل کوتاهی‌هایی که احیانا هر کسی و در هر سمتی که دارد، داشته باشد معذور نخواهیم بود.

مصدق با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ارکان نظام اسلامی قوه قضاییه است و این بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: تردیدی وجود ندارد که رضایت مردم از دستگاه قضا و اقامه قسط و عدل در این دستگاه از موثرترین عوامل استقرار نظم و امنیت در جامعه است و در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب مسئولیت سنگینی بر دوش کارگزاران نظام اسلامی گذاشته است و وظیفه این قوه تلاش برای اجرای عدالت در همه عرصه‌ها است.

وی گفت: انتظارات از آینده و اولویت‌های اصلی پیش روی کشور در این بیانیه آمده و از ویژگی‌های مهم در این بیانیه پرهیز از شعارگرایی و امید کاذب و در عین حال مبارزه با ناامیدی و یأس و سیاه‌نمایی است که متاسفانه به آن توجه نشده است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه دشمن به بهانه‌های مختلف می‌خواهد بین مردم و حاکمیت شکاف ایجاد کند و سعی در تضعیف نیروهای مسلح دارد، ابراز کرد: در انتخابات پیش‌رو دشمن سعی دارد از هر سو روی این قضیه کار کند به گونه‌ای که مشارکت کم باشد، اگر اینگونه باشد به مصلحت نظام و انقلاب نیست، باید تلاش کنیم افزایش مشارکت در انتخابات را داشته باشیم تا دشمن همچون سال‌های گذشته ناامید شود.

وی با بیان اینکه استان همدان در موضوع صلح و سازش رتبه نخست را در کشور دارا است، عنوان کرد: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه این است مدیرانی که بیش از چهار سال سابقه خدمت در استان دارند را جابجا کند و با بازنشستگی رئیس کل دادگستری محمدرضا عدالتخواه، قوه قضاییه در موضوع انتخاب رئیس کل بسیار نظام‌مند عمل کرده و برای انتخاب مدیرکل افراد منتخب دعوت شد تا برنامه‌های خود را ارائه دهند و پس از بررسی نهایی، رئیس کل انتخاب می‌شود.

مصدق گفت: انتظارات ما از رئیس کل جدید ارتباط مستمر با مردم، بازبودن در اتاق به روی مردم، ترویج روحیه خدمتگزاری، حمایت از واحدهای تولیدی و دانش بنیان و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد و رسیدگی شود.

وی با اشاره به صیانت از حقوق عامه و قطع دست متجاوزان به بیت المال تاکید کرد: مبارزه جدی با اخلالگران اقتصادی جزء وظایف ذاتی دستگاه قضا است و انتظار ما از رئیس جدید این است که این مورد را در برنامه خود داشته باشد؛ همچنین مبارزه بی‌امان با احتکار، گرانفروشی و کم فروشی را مدنظر داشته باشد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه مردم باید از دستگاه قضا احساس رضایتمندی داشته باشند، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های رضایتمندی، برخورد خوب با ارباب رجوع است.

در پایان این مراسم از زحمات سی و چهار ساله محمدرضا عدالتخواه تقدیر و بهروز محمدی مهر به عنوان رئیس کل جدید دادگستری و رئیس دادگاه‌های تجدیدنظر استان همدان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات