خبرهای داغ:
آیت الله علم الهدی؛

ابعاد شخصیتی و سیره امام راحل باید واکاوی شود/شرکت در انتخابات واجب شرعی است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در آیین اعتکاف بصیرتی ائمه جماعات استان گفت: اینکه امام(ره) از «حاج‌آقا» به رهبری محبوب تبدیل شد، در ابعاد شخصیتی و سیره ایشان نهفته است.
کد خبر: ۹۵۷۵۷۸۷
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در آیین اعتکاف بصیرتی ائمه جماعات استان خراسان رضوی که به همت سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان برگزار شد، با تأکید بر اینکه اعتکاف، معنای عارفانه وسیعی دارد، به تشریح فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی پرداخت و اظهار کرد: در مناجات خاص و عالی امیرالمؤمنین(ع) آمده که حضرت به ذات اقدس پروردگار فرمود «إِلٰهِى إِنَّ جُودَكَ بَسَطَ أَمَلِى وَشُكْرَكَ قَبِلَ عَمَلِى سَيِّدِى إِلَيْكَ رَغْبَتِى وَ إِلَيْكَ رَهْبَتِى» و به خداوند عالم می‌گوید ای خدای من، میل و علاقه من به‌سوی توست، ترس من از توست و آرزوهایم، مرا به سمت تو کشانده است. بعد در ادامه می‌فرماید «وَ عَلَيْكَ يَا واحِدِى عَكَفَتْ هِمَّتِى» و این فراز متفاوت و متعالی دعاست که خدا را یک‌دانه و یگانه صدا می‌زند و تصریح می‌کند که همه همت بنده باید معطوف و متمرکز بر پروردگار باشد.

ایشان ادامه داد: برادران و عزیزان، در آستانه فرارسیدن دهه مبارک فجر هستیم و به همین بهانه، خوب است مطالعه دقیق‌تری از ابعاد شخصیتی و سیره امام راحل داشته باشید زیرا حضرت امام(ره) در ابتدا فقط یک عالم حوزوی بود که حتی بسیاری از طلاب و افراد، ایشان را «حاج‌آقا» خطاب می‌کردند اما ناگهان کار به جایی رسید که در 15 خرداد سال 1342، مردم حاضر شدند 15 هزار نفر از عزیزان و جوانان دلبندشان را به‌عنوان شهید تقدیم نهضت امام خمینی(ره) کنند. چه شد که این‌طور شد؟ این سؤالی است که باید در ذهن همه شما ایجاد شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری دشمن این است که مردم را از جایگاه پشتوانه و پشتیبان نظام خارج کند، افزود: حقیقت امروز جهان ما این است که سرنوشت اسلام به سرنوشت نظام گره خورده و اینجاست که مشارکت در انتخابات تبدیل به یک واجب شرعی می‌شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار