گوترش خواستار کاهش تنش پس از حملات آمریکا به سوریه و عراق شد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از طرفین درگیری‌ها در سوریه و عراق خواست تا از تنش‌های بیشتر اجتناب کنند.
کد خبر: ۹۵۷۵۸۵۴
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴

گوترش خواستار کاهش تنش پس از حملات آمریکا به سوریه و عراق شد

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از تاس آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نگرانی خود را از تشدید تنش در خاورمیانه پس از حملات آمریکا در عراق و سوریه ابراز کرد و از همه طرف‌ها خواست تا تدابیری برای کاهش تنش‌ها اتخاذ کنند.

در بیانیه مطبوعاتی نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد، استفان دوجاریک، آمده است که دبیرکل نگران خطرات تشدید تنش است. این سند از همه طرف‌ها می‌خواهد که اقدامات مشخصی برای کاهش تنش‌ها و در نظر گرفتن هزینه‌های بالقوه انسانی و اقتصادی در صورت گسترش درگیری در منطقه‌ای که از قبل بی‌ثبات است، انجام دهند.

تنش‌ها در این دو کشور از زمانی شدت گرفته است که ایالات متحده حملات هوایی را در عراق و سوریه به بهانه مقابله با شبه نظامیان وابسته ایران انجام داد که در پی آن تعدادی از شهروندان عراقی به شهادت رسیدند.

به گفته مقامات آمریکایی در این حملات اهداف مشخصی توسط بمب افکن‌های دوربرد ایالات متحده بیش از ۸۵ بار هدف قرار گرفتند .

هر چند که مقامات آمریکا مدعی هستند این حملات هوایی مراکز فرماندهی و کنترل، مراکز اطلاعاتی، سکوهای موشکی، پهپادها و تأسیسات لجستیکی را هدف قرار دادند اما تصاویر منتشر شده در رسانه‌های عراقی نسان می‌دهند که مکان‌های هدف قرار گرفته شده معمولا غیر نظامی بودند.

این حملات در پاسخ به هدف قرار دادن یک پایگاه آمریکایی در اردن توسط مقاومت اسلامی عراق انجام شد که منجر به کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی و زخمی شدن بیش از ۴۰ نفر دیگر شد.

ارسال نظرات