اجرای رزمایش سفیران مهر در شهرستان فیروزکوه

مسئول آمر به معروف و نهی از منکر ناحیه قمر بنی هاشم علیه‌السلام شهرستان فیروزکوه با اشاره به اجرای رزمایش «سفیران مهر» در شهرستان فیروزکوه همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: همایش «سفیران مهر» پیش از ظهر امروز با حضور ۵۰ نفر از سفیران مهر شهرستان فیروزکوه در شهر و روستاهای شهرستان فیروزکوه آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۷۶۱۰۴
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در شهرستان فیروزکوه؛

مسئول آمر به معروف و نهی از منکر ناحیه قمر بنی هاشم علیه‌السلام شهرستان فیروزکوه در جریان برگزاری این رزمایش اظهار کرد: سفیران مهر یا گروه های تذکر لسانی، گروه های پنج نفره ای هستند که با بیان شیوا و هدیه با کسانی که در حوزه عفاف و حجاب، کمتر مقید هستند صحبت کرده و آنها را برای رعایت حجاب اسلامی اقناع می کنند.

 

کیه بادرودی به ضرورت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تأکید کرد و اظهار داشت: تربیت فرزند از همان کودکی آغاز و هر پدر و مادری می‌تواند از همان دوران فرزندان خود را نسبت به رعایت فرهنگ حجاب در جامعه آموزش دهند.

 

وی با بیان اینکه رزمایش تذکر لسانی «سفیران مهر» در این شهرستان شروع و به مدت یک هفته ادامه دارد، گفت: این گروه با حضور در تفرجگاه‌ها، معابر عمومی به صورت چهره به چهره با افراد بد حجاب صحبت کرده و با برخورد مناسب جایگاه حجاب را برای کسانی که نسبت به حجابشان کم توجه هستند تبیین می کنند و درخواست می کنند که حجاب رعایت و کامل شود؛لذا با توجه به اینکه وظیفه همگانی ما امر به معروف و نهی از منکر است؛ نباید اجازه دهیم حدود الهی در جامعه و شهرستان ما کم رنگ شود و در همین زمینه پیرو مطالبات مردم ولایت مدار و شهید پرور شهرستان فیروزکوه بسیج با سازماندهی تیم های تذکر زبانی در سطح شهرستان شروع به فعالیت کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه چنین حرکت‌هایی خوب بوده اما کافی نیست و نباید به صورت مقطعی باشد، اضافه کرد: تأثیر پذیری از فرهنگ برهنگی شاخص‌های فرهنگ غربی امروز هیچ گونه جایگاهی ندارد و کرامت انسانی حلقه مغفول در فرهنگ غربی است.

 

مسئول آمر به معروف و نهی از منکر ناحیه قمر بنی هاشم علیه‌السلام با اشاره به اینکه در غرب نگاه به زن ابزاری است اما در اسلام زن به عنوان مادر، همسر و دختر از جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود: حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت ایجاد می‌کند و فرهنگ اسلامی ما معیار آن خدا محوری بر اساس باورهای دینی است.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ حجاب باید ریشه در باورهای اعتقادی و رفتاری شکل بگیرد که در اینجا نقش خانواده بسیار تأثیرگذار و پررنگ است، گفت: نقش و تأثیر گذاری مدرسه در دانش آموزان نیز بسیار مهم بوده و دانش آموزان از معلمان خود الگو می‌گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه در این رزمایش برخورد قهری نیست بلکه نگاه ما این است که مسائل با گفتگو حل می‌شود، افزود: از آنجایی که ایران یک کشور اسلامی است بنابراین هیئت‌های اندیشه‌ورز، فضای مجازی، آموزش و پرورش و آموزش عالی به راحتی می‌توانند در این مورد به بهترین شکل فرهنگ‌سازی کنند.

 

انتهای پیام/ خبرنگار طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات