مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: باهدف ترویج فرهنگ اهدای خون و کمک به بیماران نیازمند به خون سامانه متحرک خون‌گیری در شهرستان میرجاوه آغاز به کارکرد.
کد خبر: ۹۵۷۶۱۶۲
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

ابوالحسن صفدری در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با اشاره به نیاز شهرستان میرجاوه به خون و فراورده‌های خونی از راه‌اندازی سامانه متحرک خون‌گیری در بیمارستان دارالشفای این شهرستان خبر داد و بیان کرد: این سامانه مجهز به کلیه امکانات خون‌گیری است.
 
 وی افزود: این سامانه در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه پذیرای مردم شهرستان میرجاوه برای اهدای خون است.
 
 صفدری با اشاره به وجود ۵۰ بیمار تالاسمی ماژور در شهرستان میرجاوه تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته احیای بخش تالاسمی در بیمارستان دارالشفای میرجاوه برای رفاه حال بیماران در حال انجام است.
 
 وی باتوجه‌به اینکه در حال حاضر بیماران تالاسمی شهرستان میرجاوه برای دریافت فراورده‌های خونی مجبور هستند به زاهدان سفر کنند، ادامه داد: با احیای بخش تالاسمی تردد بیماران به زاهدان کاهش خواهد یافت.
 
 مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به افزایش پایگاه‌های انتقال خون در استان از کلنگ‌زنی پایگاه انتقال خون نیک‌شهر در چند روز آینده خبر داد.
 
 صفدری ادامه داد: این پایگاه انتقال خون در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع و با مشارکت ۳۰ درصدی خیرین ساخته خواهد شد.
 
صفدری تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان بیشترین جمعیت جوان در کشور را دارد می‌طلبد در راستای اهدای خون مشارکت بیشتری صورت گیرد.

 وی پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی، درمان کبد چرب، فعال‌شدن شبکه خون‌سازی در بدن را از فواید اهدای خون برشمرد و خاطرنشان کرد: با هر واحد اهدای خون سه بیمار از مرگ نجات پیدا می‌کنند.

ارسال نظرات