فرماندار اردبیل:

دولت سیزدهم با ایجاد اشتغال در پی کاهش مراجعه به نهادهای حمایتی است

فرماندار اردبیل گفت: دولت سیزدهم با تلاش برای تکمیل زیرساخت‌ها و در نتیجه جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان، سیاست کاهش فقر و مراجعه مردم برای دریافت کمک از نهادهای حمایتی را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۹۵۷۶۵۰۶
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸

دولت سیزدهم با ایجاد اشتغال در پی کاهش مراجعه به نهادهای حمایتی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل سیدمحمد اعتماد اعجازی روز یکشنبه در آیین تجلیل از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین بیان کرد: استان اردبیل با وجود اینکه از نظر میانگین درآمد سرانه همواره جزو چهار استان آخر قرار دارد، اما شاخص‌های اردبیل از نظر مشارکت در امور خیریه در کشور بی‌نظیر است.

وی افزود: بر همین اساس مدیریت عالی استان اردبیل در دولت سیزدهم گفتمان سیاسی و اقتصادی خود را در راستای افزایش میانگین درآمد سرانه در استان تعریف کرد وگرنه با آمارگرایی صرف شاهد اتفاق خاصی نخواهیم بود.

فرماندار اردبیل با اشاره به اینکه برای این موضوع ۲ راهکار وجود دارد، تشریح کرد: دولت‌های گذشته به صورت جسته و گریخته زحمت‌هایی کشیدند و کارهای مختلفی انجام دادند؛ اما اگر کارها در راستای ارتقای شاخصها نباشد، درآمد سرانه افزایش نمی‌یابد و فقر به صورت روزانه بیشتر شده و در نتیجه افراد بیشتری به حمایت نهادها مراجعه می‌کنند.

وی نامگذاری سال‌ها با عنوان‌های اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و گفت: وظیفه دولت‌ها است که مساله رشد اقتصادی و تولید را به جد در استان اردبیل پیگیر باشند ولی در سال‌های گذشته با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته، شعارهای مد نظر در استان محقق نشده است.

اعتماد اعجازی تصریح کرد: رزمندگان میدان جهاد اقتصادی نه کارمندان، بلکه کسانی هستند که اشتغال، تولید و درآمد ایجاد می‌کنند و مسئولان نیز وظیفه دارند تا از این سرمایه‌گذاران حمایت کنند که البته پیش‌نیاز آن برخورداری از بنیه مالی و تخصص سرمایه‌گذار هم هست.

وی با اشاره به نیمه کاره ماندن طرحپتروشیمی اردبیل در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار و برخورد قضایی و اداری با عوامل آن تصریح کرد: ابتدا باید بستری فراهم گردد تا سرمایه‌گذاران به حضور در استان راغب شوند و اقدام بعدی فراهم کردن زیرساخت‌ها باشد تا نبود زیرساخت مانع جذب سرمایه‌گذار نشود؛ زیرا تا وقتی از این نظر در مقایسه با سایر استان‌ها در رتبه ۲۵ و ۲۶ کشوری باشیم، سرمایه‌گذاری خاصی رخ نخواهد داد.

فرماندار اردبیل عنوان کرد: هنگامی می‌توانیم از جذب سرمایه‌گذاری حقیقی سخن بگوییم که اشتغال به معنای واقعی محقق شود، مردم هم آن را لمس کنند و در نتیجه کاهش مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌های اجرایی را شاهد باشیم.

وی با قدردانی از خیران و حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین اظهار کرد: پروردگار متعال با عنایت ویژه‌اش و برکت‌هایی که نازل می‌کند، از محضر خیران و حامیان ایتام و محسنین قدردانی خواهد کرد و مسئولان نیز در کنار تشکر زبانی، وظیفه دارند با کمک به بهبود شرایط اقتصادی گام‌های عملی در این راستا بردارند.

دولت سیزدهم با ایجاد اشتغال در پی کاهش مراجعه به نهادهای حمایتی است

کسب رضایت الهی نقطه تمایز امور خیریه در ایران و غرب است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این آیین با قدردانی از خیران اظهار کرد: اقدام‌های مشابهی در کشورهای غربی نیز انجام می‌شود اما کمک‌هایی که خیران ما انجام می‌دهند، با حرکت آنها تفاوت‌هایی دارد که می‌توان در شاخص‌های مهم انقلاب اسلامی ایران به عنوان حرکتی جریان‌ساز در تاریخ بشریت جست‌وجو کرد که همان پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام ناب است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده افزود: کارهای خیری که آنها انجام می‌دهند، در پاسخ به نیاز فطری بشری و آرامش شخصی خودشان است اما تلاش خیران ما تنها در راه کسب رضایت الهی انجام می‌شود و این بزرگترین نقطه تمایز است.

وی عنوان کرد: اگرچه هنوز به همه هدف‌های مورد نظر انقلاب اسلامی از جمله عدالت نرسیدیم، اما سربلند هستیم که در کنار امور دنیایی نگاهی به آخرت هم داریم و در این شرایط دشمنان قسم خورده انقلاب با توطئه‌ها و برنامه‌های مختلف در تلاش هستند جنبه اسلامیت انقلاب را زیر سوال ببرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: نگاه کلان حاکم همان تحقق هدف‌های انقلاب است و بر همین اساس دشمن یک روز مساله حجاب و روز دیگر مسائل اقتصادی را بزرگنمایی می‌کند، اما شهدا با نثار جان و خون خود به ما درس بزرگی دادند.

جعفرزاده با اشاره به مفهوم ظهور و پایبندی به استقلال کشور به عنوان دیگر شاخص‌های انقلاب اسلامی گفت: استقلال نه به معنای جدایی از عالم بلکه جلوگیری از هضم شدن در هاضمه سیاست و اقتصاد لیبرالیسم جهانی است و همین امر موجب شده تا نه تنها مردم ایران، بلکه جریان‌های همراه ایران هم به این جرات و جسارت ایستادگی و مقابله در برابر استکبار جهانی برسند.

وی افزود: سیاست مستقل موجب شده است تا قدرت‌های جهانی به این جمع‌بندی برسند که هیچ تحولی در غرب آسیا بدون حضور و جریان‌سازی ایران رخ نخواهد داد؛ از این رو حتی کمک به ایتام و محسنین نیز باید در این راستا باشد تا جامعه از فزونی فقر دست جلوی بیگانه دراز نکند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اشاره داشت و با تاکید بر لزوم توجه به تقوای دینی و سیاسی نامزدها اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هم قرار داریم، باید انتخاب رای دهندگان نیز در همین راستا باشد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حدود ۲۵۰ نفر از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل مورد تقدیر قرار گرفتند که ۱۰ آنها به نمایندگی از جامعه خیران با اهدای لوحی در جریان مراسم تجلیل شدند.

در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۴۰ نفر از کودکان واجد شرایط زیر پوشش طرح اکرام ایتام و محسنین در استان اردبیل قرار دارند که از سوی ۲۱ هزار و ۶۸۰ نفر حامی، پشتیبانی مالی و معنوی می‌شوند.

استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال نظرات